Kall Auto Lodge bygger bana

Var den rolig!? 50m bred raksträcka, det borda man ju kunna sätta upp lite koner på så man får någon chicane eller nått ju.

Toktorrt, med 4 tokfegisar på banan. :hihi

Huujeda mig! Detta var en bra nyhet. :yoparty

Lurch, lam-kaka, vad krävs för att få köra på banan? och hur ofta har dom öppet för oss mcåkare?

Huujeda mig! Detta var en bra nyhet. :yoparty

Lurch, lam-kaka, vad krävs för att få köra på banan? och hur ofta har dom öppet för oss mcåkare?
Diskussioner pågår om det. Info kommer.

Fick en bild på macken och en på toalettstolen. Han blev nog inte imponerad av björnen. :D

Just ja, jag hade ju pulsklockan på mig också. Hur fan kan man ha 197 i puls på landsväg???

På väg dit:
mina-aktiviteter-2008-06-17_11066126.jpg

Puls på väg dit:
mina-aktiviteter-2008-06-17-puls-distans2_11066149.jpg

Banan:
mina-aktiviteter-2008-06-172_11066195.jpg

Puls på banan:
mina-aktiviteter-2008-06-17-puls-distans_11066243.jpg

Banan såg ju rätt kul ut. :tummenupp Lite hårigt med den där kullen efter första högern om man ligger på lite. Den kan nog ta många skalper med tiden om det blir lite MC-körning där.

Hur var det med avåkningszoner, såg i slutet av filmen att det var planerat och det verkar ju finnas gott om plats vid sidan av banan.

Det är kul vad man kan hitta på i Norrland inland, där bygger man bara en bana, ingen debatt och tjafs som i Enköping....

Hur lång var den nu, 1500 m inklusive raka eller 1500 m + raka = 2000 m? :va

Det är på G med avåkingszoner, men banan är byggd för event åkning, instruktörspass i porschar.

Så det blir 10m gräs innan sanden.

1500m inkl rakan.

Det är på G med avåkingszoner, men banan är byggd för event åkning, instruktörspass i porschar.

Så det blir 10m gräs innan sanden.

1500m inkl rakan.

Det är klart, Porsche-nissarna vill väl inte ha grus fulla hjulhusen om dom kan slippa. :D

Lite gräs att åka på baken över gör väl inget bara det stoppar innan träden...

Det ser ut som dom gjort avstickare från banan åt lite olika håll. Finns det planer på att bygga ut den i flera steg? Typ som dem har gjort på Gotland Ring?

Kul, då kan man ju revidera sin semesterrutt för göra hela resan lite mer intressant :)

Det är klart, Porsche-nissarna vill väl inte ha grus fulla hjulhusen om dom kan slippa. :D

Det ser ut som dom gjort avstickare från banan åt lite olika håll. Finns det planer på att bygga ut den i flera steg? Typ som dem har gjort på Gotland Ring?
Han pratade inget om eventuella utbyggnader. Den är ju som sagt byggd för test/utbildningar. Dom har inte haft planer på banåkning för hojåkare när den planerades. Så det kommmer bli vårat ansvar o se till säkerheten osv om vi hyr den.

Banan är ihopbyggd med Molanda landningsbana som är 800 meter så det finns nog potential till utbyggnad. :)

.

Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back