Kalix!

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Vilka härifrån kommer åka Kalix till helgen? :)

Behöver man ha med egen transponder? Jag hittar inget om det i reglerna?

Typiskt att man ska ha hundra frågor när man är ute å skruvar, men kommer inte ihåg när man ska fråga...

Det är så få anmälda så du kommer garanterat få med dig massor av poäng hem iaf! Hade det inte varit så långt bort så hade jag lätt varit med bara för att få plocka hem den där sista gratispoängen. :)

Egen transponder behöver du inte, så vitt jag vet har inga av mina kompisar det iaf, och enligt SM-reglementet kan du anmäla dig och besikta hojen på lördag mellan 7 och 9.

RookieSM skrev:
Det är så få anmälda så du kommer garanterat få med dig massor av poäng hem iaf! Hade det inte varit så långt bort så hade jag lätt varit med bara för att få plocka hem den där sista gratispoängen. :)

Egen transponder behöver du inte, så vitt jag vet har inga av mina kompisar det iaf, och enligt SM-reglementet kan du anmäla dig och besikta hojen på lördag mellan 7 och 9.
Tack för svar :) Jag fick med en lapp med biljetterna att det var mopedtillsyn på fredagskvällen... Tänkte om det kanske var frivilligt då iomed att det står annars i reglerna...

Poängen spelar mig inte så stor roll då jag inte jagar efter någon titel i år, däremot tror jag att jag kommer komma hem med en massa erfarenhet :) Vore kul att inte komma sist, det ser ut som om det blir en del duktiga förare i 450 klassen... :huvet :banana :tummenupp Får väl ha det som mål med helgen ;D

Men din lapp är nog aktuellare än reglementet så det kanske är det som gäller, eller så kan man göra det båda dagarna. Jag vet inget. :)

Lycka till iaf, kommer gå bra! :tummenupp

Kollade just startlistan, faan va tuff 450-klassen ser ut! Open ser iaf pyttelite bättre ut. :)

Jag glider uppåt imorgon förmiddag och mellanlandar nånstans runt ö-vik o sen bär det iväg till kalix på fredag.

rejser skrev:
Jag glider uppåt imorgon förmiddag och mellanlandar nånstans runt ö-vik o sen bär det iväg till kalix på fredag.
Vi kommer vara i Umeå tills kl 21, det är ju inte så långt från övik. Du e välkommen hit om du vill mellanlanda här istället! (då går det ju byta av i Umeå, iomed att vi e flera i varje bil)

Vet du säkert hur det är med besiktningen? Måste man göra den på fredagen?

Edit*, PMa mig ditt nummer så kan jag smsa dig med mitt, om det är av intresse.

Last edited:
vet inte hur långt vi hinner imorgon riktigt men målet är en rastplats nånstans...som ligger några mil före ö-vik.

det går nog ganska säkert att besiktiga även på lördagmorron oxå.

ädit: inte så långt till umeå!!
det e ju fan minst 10 mil :fatta!
djävla same :D

Last edited:
Back