Kaffet är påslaget

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Så Jag tycker det är dax för oss ensamarbetare att ta en gemensam fika igen.
Det va länge sedan vi tog en fika. Ska vi säga om 10 min?
 
Så då va men här. Snart glad eftersom kaffet ska bara hinna svalna ytterst lite innan det ska in i strupen.

:öl Borde döpa om denna till kaffe.
 
Förut va vi ett gäng som var egenföretagare och fikade ensamma. Har dessa firmor gått omkull eller har dom så mycket att göra satt man inte hinner fika. Vart är ni?
 
Jag sitter och dricker gevalia just nu mellan tvättstugan och ett gäng forskningsartiklar som ska plöjas igenom inför tentan nästa vecka.
 
Drog nyss igång 8:e proppfulla maskinen. "Gör aldrig det idag som kan skjutas fram på morgondagen" :)
 
mb skrev:
Drog nyss igång 8:e proppfulla maskinen. "Gör aldrig det idag som kan skjutas fram på morgondagen" :)

Antingen så har du mycket kläder eller så har du länsat garderoben.
8 masiner??? Kör du lakan, täcken och hela baletten?
 
Qwerty skrev:
Antingen så har du mycket kläder eller så har du länsat garderoben.
8 masiner??? Kör du lakan, täcken och hela baletten?
Japp allting. Alla handdukar jag äger, alla t-shirts, alla lakan, påslakan, alla jeans, vardagsskjortor plus någon golvmatta osv. Var en månad sen jag tvättade :1pajas
 
mb skrev:
Japp allting. Alla handdukar jag äger, alla t-shirts, alla lakan, påslakan, alla jeans, vardagsskjortor plus någon golvmatta osv. Var en månad sen jag tvättade :1pajas

Jo det gäller ju att tillbringa så lite tid som möjligt med tvätt. Så ju längre tid det är i mellan tvättpassen ju mindre tid spenderar man där.

Nu är man sambo och tvättmaskin, torktummlare finns inne. Tycker faktist jag spenderar en liten tid varje dag åt den där jäkla tvätten. Det va bättre förr när man gjorde allt på söndag morgon mellan 07-12. varje vecka hade jag och tanten denna tid. Alltid ledig, och man kom upp i tid så man kunde somva på natten. Ett plus var att ibland va man så bakfull så man mindes knappt att man tvättat senare på dagen.
 
Qwerty skrev:
Jo det gäller ju att tillbringa så lite tid som möjligt med tvätt. Så ju längre tid det är i mellan tvättpassen ju mindre tid spenderar man där.
Precis :tummenupp

Jag lånar alltid en tvättplupp av någon granne, för bokningstavlan. Sen kan man rock'n'rolla med alla tvättmaskiner, torkskåp och tumlare samtidigt. Går ganska snabbt att beta av en månads tvätt. I princip inget lufttorkas när jag är igång. Sorterar bara två högar: ljust 60 grader, mörkt 40 grader :tomten

Sen försöker jag skaffa (något sånär) strykfria skjortor, så man slipper hålla på med strykeländet.
 
mb skrev:
Precis :tummenupp



Sen försöker jag skaffa (något sånär) strykfria skjortor, så man slipper hålla på med strykeländet.

Å nej det påminner mej om att tvättmaskinen rullade i morse, vilket betyder att jag få spendera halva denna lunch till att hänga upp blöt tvätt.
Vilken huslig kille man är :) .
 
kopp nr 2 har precis tagit slut. Trean är på intag, sen är det slut. :öl
 
Qwerty skrev:
Å nej det påminner mej om att tvättmaskinen rullade i morse, vilket betyder att jag få spendera halva denna lunch till att hänga upp blöt tvätt.
Vilken huslig kille man är :) .
Hehe, dä år'ner säj :D
 
Qwerty skrev:
kopp nr 2 har precis tagit slut. Trean är på intag, sen är det slut. :öl
Djävul, hur fixar magen din såna kvantiteter? En stor mugg är precis vad jag tål innan magont och halsbrännan kommer.
 
mb skrev:
Djävul, hur fixar magen din såna kvantiteter? En stor mugg är precis vad jag tål innan magont och halsbrännan kommer.

Vid en 7-10 koppar säger den upp sig :cdevil Men det är bara om man inte äter i mellan.
 
mb skrev:
Djävul, hur fixar magen din såna kvantiteter? En stor mugg är precis vad jag tål innan magont och halsbrännan kommer.


Vi är två st här nere på firman. Vårat största problem är den där jäkla kaffe bryggaren. En kanna räcker inte till morgonfikat.
Vi är inne på att skaffa en dubbel bryggare för att få till rätt mängd kaffe. Men det känns lite overkill.
 
Qwerty skrev:
Vi är två st här nere på firman. Vårat största problem är den där jäkla kaffe bryggaren. En kanna räcker inte till morgonfikat.
Vi är inne på att skaffa en dubbel bryggare för att få till rätt mängd kaffe. Men det känns lite overkill.
Hehe, ni är inte kloka :tomten :D
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top