Kaffebryggare eller pod-kaffemaskin

Finns det ngn mer miljömässig idioti än att hålla på med en massa plastbyttor varje gång man skall ha en java? Fukking jävla slöseri idioti! Köp en riktig bryggare och komplettera med snabbkaffe när suget är som värst :tummenupp

Klorblekt pappersfilter eller plast, känns som om det kvittar va?

Nu ska jag göra lite pulverkaffe bara för det. Så kan ni andra sitta här och diskutera era kaffekvarnar och ert bajs-kaffe :D:D:D

En Nescafe cumming up, således säd i kaffet.

Nu ska jag göra lite pulverkaffe bara för det. Så kan ni andra sitta här och diskutera era kaffekvarnar och ert bajs-kaffe :D:D:D

Vi har alla våra laster... :tummenupp

...men ok, på fjällvandringen kör jag faktiskt frystorkad Nescafé Espresso, så det fyller ett smalt användningsområde trots allt. Moccamastern får inte plats i ryggsäcken och skarvsladden är ett rent helvete :D

Det finns faktiskt anständigt frystorkat, jag levde på och av det när jag var i USA...

Det finns faktiskt anständigt frystorkat, jag levde på och av det när jag var i USA...

Nescafes Espressopulver funkar bra.
Visst är det skillnad på kaffe och kaffe, men när folk talar om kaffe som om det var heligt börjar det bli lite fjantigt tycker jag.

Last edited:
*/ ?>
Back