kabel härvan...steetfighter bygge

#fosse#

GIXXER rockar
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Yamaha 06
köpte ett acebies twinlyse....kopplat in att å allt funkar fint......kabelhärvan har jag gömt bakom lyset....den sladd packen som kommer bakifrån har jag dragit upp mellan tank å ram längsfram på hojen....men det kommer att skava på sladdarna när jag svänger känns det som..någon som har erfarenhet????....det är en gixxer 750-96

Om det drar i sladdarna när du svänger måste du förstås koppla det annorlunda. Använd zipties (buntband) för att leda sladdarna rätt. Lämna förstås lite slacka så kablar vid lyset inte tänjs på.

a det e väl buntband som gäller å lite slak på att....men jag e lite tveksam....ni som kör figher hur har ni gjort????snälla någon

Lägg upp bilder på bygget! Har själv haft planerna på att bygga om min srad, vore skoj och se hur din ser ut :)

här kommer lite bilder :hej

sandpappra fälg ren från färg är drygt som fan

jag har flyttat in bakljuset me....

tank å baken ska bytats ut mot något man inte ska vara rädd om.....ska ring te mc skrotar snart.....sen kommer weeliebaren,,,ska te smeden imon å höra fall han har något lämpligt liggande

Bifogat

• acerbis.jpg
    acerbis.jpg
    130.6 KB · Visningar: 209
  • bagekrokar borta.jpg
    bagekrokar borta.jpg
    133.8 KB · Visningar: 193
  • bakfälg4.jpg
    bakfälg4.jpg
    78.4 KB · Visningar: 204
  • lyst monterat.jpg
    lyst monterat.jpg
    122.3 KB · Visningar: 259
Har du fått kapa sönder plasten under bakdelen mycke för att flytta upp ljuset ?
Har du något tipps var man kan få tag i styrkrona för en shysst peng ? Går också i street figter funderingar på min gixxer lite väl mycke skrap i sommras....!

#fosse# skrev:
här kommer lite bilder :hej

sandpappra fälg ren från färg är drygt som fan

jag har flyttat in bakljuset me....

tank å baken ska bytats ut mot något man inte ska vara rädd om.....ska ring te mc skrotar snart.....sen kommer weeliebaren,,,ska te smeden imon å höra fall han har något lämpligt liggande

Ser helt okej ut..men skulle det inte se snyggare ut med svarta twinlysen?

Prova å polera fälgarna å se hur det känns :3freak

Besiktning?

Fräckt bygge, street fighters ÄR coolt :rock

Även jag går i byggtankar, men jag undrar dock över en sak. Vad händer vid besiktning? Måste man reg.besiktiga hojen eller är det bara till att glida in på den vanliga kontrollbesiktningen o se glad ut?

Var hittar man styrkronor till crosstyren? Finns på nätet nånstans, har letat lite men utan resultat? :skitdator

Ha de
/Martin

Nitram skrev:
Fräckt bygge, street fighters ÄR coolt :rock

Även jag går i byggtankar, men jag undrar dock över en sak. Vad händer vid besiktning? Måste man reg.besiktiga hojen eller är det bara till att glida in på den vanliga kontrollbesiktningen o se glad ut?

Var hittar man styrkronor till crosstyren? Finns på nätet nånstans, har letat lite men utan resultat? :skitdator

Ha de
/Martin

d var inte länge sen ja såg styrekronot till crosstyren här till salu kolla på www.blocket.se lr www.lellesmc.se

TedebesT

jag ska försöka hitta en vit blå tank på en skrot(en bulig sak ska nog plana den där upp som amerikanerna gör så man kan stå där me ett leende på läpparna)...blå vit e väll vanligaste färgen så det ska någ gå få tag i annars får jag lacka om

och så ska jag he en blå vit bakdel me..den måste jag få hål i så weeliebaren kan titta fram

snart får man börja polera me,,har dock lite sandpappring kvar(sista omgången kör jag me 1200 våtslip)det blir bra de.....ja ångrar att jag gick på ekrana det e ett jävla jobb,så fram blir det bara banorna eller vad man kallar att....

jag letar me styrkrona...men man får väll köpa en begangnad orginal o borra själv fall man nu ska ha cross styre..man måste ju köpa längre slangar o wirerar

det e tokigt kul att bygga :banana

#fosse# skrev:
jag letar me styrkrona...men man får väll köpa en begangnad orginal o borra själv fall man nu ska ha cross styre..

Borra i original i stället. Förstärk den under. Vill du mot allt sunt förnuft bygga tillbaka till original så är det ju bara att sätta en klisterlapp över hålen

Har en sågad batteri låda till en gixxer 600 -00a, passar 600 97-00.
750 96-99 som jag använde när jag byggde tailguard. Har även en hemmagjord undertray något spräckt med blinkersglas från ford kaah.

Om nån känner att dom vill ha detta kan jag skicka iväg det mot att ni betalar frakten. en batterilåda på skroten kostar 500:- dock är den inte moddad då...

kvällens arbete :) VIT tank.....nu raggar jag bakkåpan....har ringt till 3 mc-skrotar utan resultat

Bifogat

• Bild1.jpg
    Bild1.jpg
    27.2 KB · Visningar: 202
Vet ett ställe här nere i skåne där dom har skitmycke grejjer till gixxers.
Dom har nästan allt till 600-97-00 och 750 96-99...

Anderbergs MC skrot
042 - 20 41 56

Dom kan säkert skicka upp grejjerna till dig också.
Dock är dom inte jättebilliga...

nu har jag börjat på baren.......bak plattan fattas sedan ska det svetsas 2 plattjärn på diagonalen så man får upp styvheten i att :yoparty ......jag får ta å ringa te den skroten..tackar

Bifogat

• Bild 216bar3.jpg
    Bild 216bar3.jpg
    29.2 KB · Visningar: 144
  • Bild 219.jpg
    Bild 219.jpg
    26.7 KB · Visningar: 113
fint
men skippa framfälgen, den va inte så fin

du måste ju blankpolera framfälgen också!! blev ju skitsnyggt på bakfälgen!
Det är ju flera månader tills du kan köra ändå! kämpa på.

japp bakfälgen blir fin den har ju inte börjat me autosol än så den kommer bli som en spegel sen har provat lite.....framfälgen ska me få en omgång....fast det blir någ bara kanten längs ut på fälgen.....

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT