kabel från cdi boxen på min hoj??

Sheriffen

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
har en kabel som inte finns med på kopplingsschemat som går från cdi-boxen och skall sitta på batteriet.....tydligen men jag vet inte vars....kablen är svart men varför skall den sitta på - polen? å svart kabel på + polen låter inte rätt heller....å dessumtom skall det finnas en jord från cdi-boxen genom den stora kabelhärvan.....

Nåns som har en sån kabel på sin YZF 750 R? min är en 95:a

kan bifoga ett foto senare i fall ingen kan säga vars den ska utan ett sådant

hmm...
Har inte den med "strypningen" att göra? Har för mig att jag har densamma på min thundercat. Ansluten så är hojen ostrypt och ej ansluten så är den strypt. Någon som VET hur det är?

Sheriffen skrev:
har en kabel som inte finns med på kopplingsschemat som går från cdi-boxen och skall sitta på batteriet.....tydligen men jag vet inte vars....kablen är svart men varför skall den sitta på - polen? å svart kabel på + polen låter inte rätt heller....å dessumtom skall det finnas en jord från cdi-boxen genom den stora kabelhärvan.....

Har samma mysko sladd på FZR:en... har oxå hört rykte om att den tar bort någon begränsning...
Skulle vara kul att veta vad den är till.

raceman_peps skrev:
hmm...
Har inte den med "strypningen" att göra? Har för mig att jag har densamma på min thundercat. Ansluten så är hojen ostrypt och ej ansluten så är den strypt. Någon som VET hur det är?

Ansluten till vad + el -?

ingen som kan lyfta på sadeln på sin YZF 750 R å kolla vart den lilla savrta kabeln från cdiboxen skall sitta på batteriet.....vill inte koppla fel.....??

Sheriffen skrev:

samma för mig ,åke johnsson trodde det var varvstoppet

Kabel från cdi-boxen

Har en FZR 1000 -94 där importören skickat med en beskrivning, inklusive bild(teckning), på hur man tar bort strypningen.
Där ingår att man skall jorda cdi-boxen.

Svaret på frågan torde vara att kabeln från cdi-boxen skall jordas...

ToMax skrev:
Har en FZR 1000 -94 där importören skickat med en beskrivning, inklusive bild(teckning), på hur man tar bort strypningen.
Där ingår att man skall jorda cdi-boxen.

Svaret på frågan torde vara att kabeln från cdi-boxen skall jordas...

Tac äntligen en som svarade på min fråga!! :tummenupp

Har lite svårt att kolla då hojen står hemma på gården 6 mil söder Linköping å jag är i Eskilstuna... (SUCK)

Men att den skulle vara ansluten till jord (-) visste jag med 95% säkerhet...

Lycka till!

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...