K8 Stulen!

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sverige
Hoj
Yamaha R6, 2006
Jag föreslår att någon sammanställer alla hojar här från forumet som stulits i år i Skåne och skickar detta till polismyndigheten och lokala politiker. Det kanske går att få lite fokus på detta om det serveras dem rakt i händerna.
Om det inte går att få gehör så har ju iallafall ett försök gjorts.

bra ide!!!!!!
 

Vvalon

.
Gick med
11 Sep 2009
Ort
skåne
Hoj
zx6r 2009
Fyfan när ska allt detta sluta får fan damp. Hoppas du hittar hojen och att asen bryter benen!!!!!!!
 

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Ort
Sollentuna
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R
Jäkla trist att ni har så mycket stölder i skåne och att majoriteten inte hittas. =(

Verkar som Polisen är lite bättre på att hitta hojar i Sthlm än neråt landet tyvärr, bör vara lika. Tyvärr börjar alla stölder nu, det märker jag i mitt yrke (Bärgare), blir allt mer beslag med Polisen och upphittade hojar.

Min första stulna hoj för i år kom redan i Lördags natt, då den stulna hojen hittades av Polis i Svedmyra bostadsområde (södra Sthlm) i Lördags natt. Bovarna hade parkerat hojen mellan två bostadsrättshus så antagligen bor de där.

Ett tips till dem som blir av med sin hoj i Sthlm kan ta sig en titt i det området. Lär ju finnas flera stöld hojar i omgivningen.
 

Afterburner

Twinner sinner
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Suzuki SV1000S K4
Fy fan. Jag bor själv i Skåne är minst sagt orolig för detta. Visst, nu är kanske inte min cykel den mest stöldbegärliga, men man vet aldrig.

Seriöst, skulle man inte kunna rigga något strömförande eller liknande? Vem ska skvallra..?

// Afterburner
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Fy fan vad tråkigt. Vågar du köpa en ny och ställa in i samma garage? Jag hade nog bytt garage. Känns som din otur kommer att fortsätta.

Vad säger ditt försäkringsbolag? Vi pratar om motorcyklar för rätt stora värden.

orkade inte starta en ny tråd då min Ducati 1198S blev stulen här i Lund för drygt en månad sedan. Inte ens ett år gammal. Andra ducatin som jag blir av med..den förra blev jag av med förra året..då en 1098S.
Samma sak här, i garage, skivbromslås med larm, styrlås och kätting genom bakhjulet in i väggen genom en sån metallögla från abus.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Seriöst, skulle man inte kunna rigga något strömförande eller liknande? Vem ska skvallra..?

// Afterburner

När jag var tonåring hade jag en del rätt så fina mountainbikes och de blev stulna rätt ofta. Hade en kompis som var rätt duktig på elektronik. Han hade ett batteri som var rätt strömförande. Vågade aldrig installera det på cykeln för att jag var rädd att någon okänd person skulle skada sig. En gubbe med pacemaker hade säkert dött.

Nej har redan sagt upp garaget och är osäker på om en ny kommer införskaffas.

Jag förstår dig fullt ut. Hade inbrott i mitt garage förra våren. Vågar inte ställa motorcykeln i det garaget längre. De stal bl a säkerhetsutrustning. Tjuvarna vet mycket väl att en Ducati förvarats där. Lyckligtvis var den på service.

Hoppas att du en dag kommer att våga köpa motorcykel igen och får ha den ifred.
 
Last edited:

Cowbell

Glad Sommar!
Gick med
24 May 2009
Ort
Malmö
Hoj
2010 BMW F800r
Fan så trist att höra... Tänker på att vissa f-bolag har garagekrav, verkar ju inte riktigt som att det hjälper!
:huvet:mad::huvet:mad::huvet:mad:
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Grymt trist att man i detta land skall behöva överväga tanken att lägga ner sin hobby pga stölder. :mad:

nollvisionen du vet, ne men helt otroligt vad det stjäls hojar neråt landet, man undrar ju hur dom vet var dom ska leta, att bara gå på listor ifrån nåt verk räcker ju inte, mycket sällan hojarna står på hemadressen, helt klart e ju att hojplockarna läser här och får info via foton mm
 

miomit

Azzazzin
Gick med
26 Sep 2008
Ort
I närheten
Hoj
KTM SDR -18, Yamaha 750 seca -82 Scrambler
Fett trist! Blev också bestulen på min R1-99 förra året.. Och ja, bor också i Skåne
Har numera både larmat hojen och garaget och har en kofot liggande under sängen.. dom kan ju bara försöka komma en gång till..
Lider med er alla andra!
 

Dooh

Ölhävaren
Gick med
20 Sep 2007
Ort
Bålsta
Hoj
Inte längre...
Kanske man ska börja "operera" in sändare i bågarna? Nån gps grej... kanske avskräcker? Kollar datorn... :argpådato sen blåser man efter dom med en uzi i sann HA-anda. :hojraket :machinegu
 

Couglin

Doctor
Gick med
5 Jun 2005
Ort
JÖNKÖPING
Hoj
R1-99 Tidigare hojar:Yamaha YZFR1 3 st, Cbr900rr 3-4 st, FZR 1000, ZX9R, Ducati 900ssie 2 st, Ducati 900ss, Yamaha R6, kawazaki gpz, Honda VFR, med flera!
Era mc stölder i Skåne är det sjukaste jag hört!!!:huvet:huvet
Var och varannan gång man är på SH så är det en ny hoj stulen i skåne!!
Vad är det frågan om????:huvet:huvet:huvet:huvet
Sässongen har ju inte börjat och ändå har det försvunnit hojar för troligtvis miljonbelopp i bara skåne.
Måste vara riktigt organiserat och hojarna går GARANTERAT utomlands.
 

2004erland

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Ort
I Lund
Hoj
GSXR 750
Kontrollen vid gränsen är bara in mot Sverige. Jag har i varje fall aldrig sett någon bli kollad utåt. Ibland hjälper inte ens gps. För nån månad sen försvann en lastbil med 30 ton koppar från Malmö. Eftersom Scaniabilar stod för gps:en så fick åkeriet inte reda på var släpet stod innan det var tömt. det tog två veckor att få tillbaka lastbilarna som försvann. Det är ju inte bara bron utan färjorna från Helsingborg, Ystad och Trelleborg också. Många vägar ut ur landet. Sen får väl cyklarna nya identiteter utomlands. Det verkar åtminstone vara det mest troliga eftersom de försvinner spårlöst. Hade de stannat kvar i Sverige borde de ju bli igenkända nånstans. Eller så blir de reservdelar och säljs här och på blocket?
Erland.
 

Smagatusk

Guest
Era mc stölder i Skåne är det sjukaste jag hört!!!:huvet:huvet
Var och varannan gång man är på SH så är det en ny hoj stulen i skåne!!
Vad är det frågan om????:huvet:huvet:huvet:huvet
Sässongen har ju inte börjat och ändå har det försvunnit hojar för troligtvis miljonbelopp i bara skåne.
Måste vara riktigt organiserat och hojarna går GARANTERAT utomlands.

Angående alla stölder i Skåne så kan jag tycka att det handlar lite om lathet från ägarens sida.

Är uppväxt utanför Helsingborg, i ett av de ställen där det vimlar av tjyvar och banditer. Många av mina kompisar hade både inbrott och fick sina fordon stulna. Jag själv var också drabbad av inbrott.
När jag köpte min första hoj frågade jag min hyresvärd om jag fick ta till lite extra säkerhetsåtgärder för att få behålla min hoj. "Helt ok", sa han. "Gör vad som krävs".

Jag mer eller mindre bultade fast hojjäveln i väggen. Okej att det tog 5 minuter att låsa hojen varje kväll, och lika lång tid att låsa upp den.. Men jag fick äran att sälja den via blocket också.

Jag säger inte att ALLA kan gardera sig från stölder, men många hade nog kunnat göra det förbannat svårt för tjuvuslingen (om de hade haft orken att göra den uppoffringen), eller tvinga honom till ett jävla väsen för att få loss hojen!

Ett gäng expanderbultar, lite plattjärn, gummiplattor, några meter kätting och feta hänglås kan få vilken tjyv som helst att backa.
 
Last edited:

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Kontrollen vid gränsen är bara in mot Sverige. Jag har i varje fall aldrig sett någon bli kollad utåt. Ibland hjälper inte ens gps. För nån månad sen försvann en lastbil med 30 ton koppar från Malmö. Eftersom Scaniabilar stod för gps:en så fick åkeriet inte reda på var släpet stod innan det var tömt. det tog två veckor att få tillbaka lastbilarna som försvann. Det är ju inte bara bron utan färjorna från Helsingborg, Ystad och Trelleborg också. Många vägar ut ur landet. Sen får väl cyklarna nya identiteter utomlands. Det verkar åtminstone vara det mest troliga eftersom de försvinner spårlöst. Hade de stannat kvar i Sverige borde de ju bli igenkända nånstans. Eller så blir de reservdelar och säljs här och på blocket?
Erland.


Alltså är det bara för dem att komma och hämta!

Nä ge fan på att göra det svårt för dem att sno hojen och var alltid bered att vara på plats för att hälsa den välkomna :D

GSM larm, vägg/golvankare och några lås + larm på hojen så hinner de inte långt och när du kommer ner och de är kvar får de smaka på klubba i valfrismak eller nåt
 

Kneedrag

Guest
Kanske dags att gå samman sporthojare där nere i skåne o rigga en fälla?
Skaffa bra tracker m,m ligga i bakhåll med videokamera?

Har man tur kanske hojen hittas med fler hojar sas eller med någon snorunge som "lånat" den.

Något borde göras.
 

Ec

My Grandis and Me!!!
Gick med
11 Nov 2007
Ort
Landskrona
Hoj
Röd raket!
Blir ist man ger upp att köra hoj, vågar inte ha det längre här nere...
 

MrC

\,,/(O_O)\,,/
Gick med
10 Sep 2009
Ort
Sherwoodskogen
Hoj
Moped
Beklagar din förlust!
Ett råd, larma garagen med gsmlarm o en fett siren, larmet på en hoj går lätt att manipulera, även med gsm, men att manipulera ett hemlarm så kommer det larma i sirenen.
 

gnällhoj.com

Ny medlem
Gick med
12 May 2009
Ort
I landet där döden kommer som en befrielse
Hoj
fyra st nästan nya
Det finns en tråd om en applikation för att kolla stulna fordon
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=211841

Tyvärr är det bara lås som funkar -- ok det hindrar inte stöld
men det tar tid och det har inte tjuven

Jag tänkte svetsa ihop en grej som man kör in framhjulet och sen låser fast hojen i
som skyddar låsen --- kommer ju att ta sjukt lång tid att knäcka det --- hoppas jag

Men med tanke på att man har flera lås, larm, kamera så kanske man är lite nojig
 
Nyheter
Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Top