K3 bakdämpare på en K5???

FARFAR

Tittar på 2012!
Gick med
8 Aug 2004
Hoj
2 st ZX 10-09 Race
Öhlinare bak på en K3, passar den på en K5??
Om inte kan man bygga om fästen om det bara e de som skiljer?

Om du talar om vad för hoj det gäller så kanske det underlättar för folk som kan svara.

trodde de flesta visste att k3 är en gsxr 1000-03a och k5 är en gsxr 1000-05a. men nu står de iaf så någon som vet då?

trodde de flesta visste att k3 är en gsxr 1000-03a och k5 är en gsxr 1000-05a. men nu står de iaf så någon som vet då?

I din värld kanske det är så, i verkligheten betyder k3 suzuki av årsmodell 2003 och k5 betyder suzuki årsmodell 2005

farfar skrev:
Öhlinare bak på en K3, passar den på en K5??
Om inte kan man bygga om fästen om det bara e de som skiljer?
Du skulle bara våga köpa en K5:a (om det inte är min förstås).
Har ju skaffat ny hoj så att jag ska ha en chans att hänga på dig nästa år :)

Tror inte att K3:ans Öhlinare passar på K5:an utan modifieringar.
Hoppas någon kunnig kan svara!

kan ni hålla er till trådskaparens fråga. irreterande som fan och läsa en massa skit som ej tillför något

nu är jag inte helt med ovanstående,när länkaget tagit slut så har inte dämparen gått i botten men om du ställer allt lite hårdare så passar det fint enliglt bekankts utsago.
jag har tyvärr själv bara provat att montera från k1 på en k5 och det gick jättebra.
det är dock viktigt att den stötdämparen du sätter dit har samma längd emellan bulthålen ¨så när som +5 till - 3 millimeter för att den ska upplevas likadan.jag vet att på 750 97 så var öhlinsstötdämparen 12 mm längre.så en längre kan funka jättebra oxå.prova är mitt råd.

nu är jag inte helt med ovanstående,när länkaget tagit slut så har inte dämparen gått i botten men om du ställer allt lite hårdare så passar det fint enliglt bekankts utsago.
jag har tyvärr själv bara provat att montera från k1 på en k5 och det gick jättebra.
det är dock viktigt att den stötdämparen du sätter dit har samma längd emellan bulthålen ¨så när som +5 till - 3 millimeter för att den ska upplevas likadan.jag vet att på 750 97 så var öhlinsstötdämparen 12 mm längre.så en längre kan funka jättebra oxå.prova är mitt råd.

Jag hörde att min ska passa till en K1 med mindre modifieringar?
Så enligt dig ska det kanske gå?

det var det jag det jag menade att länkaget tar slut att sakerna går i botten.
men om han inte kör bakstöttan orginal i botten så kommer den nämnda nog att fungera.prova som sagt..

Trådlån... Kan man klämma på en sving från K5 på en K1 eller K3? Vad måste modifieras? (och sluta med att spela dum och låtsas tro att det gäller bandit 600)

okej my misstake angående k3-k5 tjaffset. nu vet ni vad de gäller för hojjar.

kontentan verrkar vara att man får alltså en sämre fjädringsväg om man sätter på en dämpare gjord för en k3a på en k5a? skiljer 4 mm?
men stämmer annars bultål och fästen?

det var det jag det jag menade att länkaget tar slut att sakerna går i botten.
men om han inte kör bakstöttan orginal i botten så kommer den nämnda nog att fungera.prova som sagt..

samtidigt är de ju itne så roligt att prova då de ändå är ett par tusenlappar de handlar om och jag måste ut på en banträff å ge fullt för å se om de bottnar. långt kvar till nästa banåkning...

bästa vore ju om någon provat. men de är iaf inte samma slaglängd...

Last edited:
vi körde med en k1 dämpare på erf;Et nu på en k5 och den slet perfekt däck och inga problem med att det gick i botten eller så.allvarligt om det nu skiljer 4 mm så tror jag knappast du använder den sista centimetern fjädring,aldrig sett hojar som nästan bottnar på banan bak.fram är sin sak men bak nopp..
på k5:an var det samma bultar och samma längd.däremot så fick man ta bort kedjeskyddet främre biten för returburken då den gick på andra hållet.

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år