k2 kamkedjespännarfråga

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
Haudi bojs änd görls!

Har ganska nyligen köpt en gsx-r1000 -02. En kort fråga ang kamkedjespännaren, på min sitter där en hydralisk spännare tydligen. Är detta standard eller vad? Funkar de bra eller skall man köpa en manuellt så som man skall göra på gamla srad-modellen?

Har den gått en del hade jag bytt ut den antingen mot en ny original hydrulisk eller en manuell.
Har själv en manuell på en K2 motor men de lärda tvista om vilket som är bäst manuell eller original.

Har den gått en del hade jag bytt ut den antingen mot en ny original hydrulisk eller en manuell.
Har själv en manuell på en K2 motor men de lärda tvista om vilket som är bäst manuell eller original.

2100 mil, men vilken e orginal på en -02? Hydralisk eller fjäder?

Hur gör man med hydraulslangen om man byter till en manuell? Är det bara till att plugga igen den och hur i så fall?

man ska ge fan i att byta den. orginalsträckaren har oljeledning för maximal funktion och för att dämpa ljud. dessutom är den automatisk tror jag...

de där manuella är skit. dvs bara till för typ racing på elitnivå och för folk som
vet exakt vad de gör

rasslar det i kamkedjan så är det kedjan el dessa styrande stavar i fibermaterial och plast (vet inte vad de kallas för stunden) som ska bytas

Last edited:
Hur gör man med hydraulslangen om man byter till en manuell? Är det bara till att plugga igen den och hur i så fall?

Japp man pluggar den.
Tänk på att en manuell sträckare behöver kollas/justeras med gämna mellanrum, enklast är en ny std sträckare.

man ska ge fan i att byta den. orginalsträckaren har oljeledning för maximal funktion och för att dämpa ljud. dessutom är den automatisk tror jag...

de där manuella är skit. dvs bara till för typ racing på elitnivå och för folk som
vet exakt vad de gör

rasslar det i kamkedjan så är det kedjan el dessa styrande stavar i fibermaterial och plast (vet inte vad de kallas för stunden) som ska bytas

Finns en typ av manuell sträckare som är fjäderbelastad, bara att nolla kammarna och släppa på stoppskruven har denna typ på min 4t 450 cross som sitter std på dessa.

Last edited:

vet exakt vad de gör

Det är inte så att jag har oljud i min, det är bara i preventivt syfte.

Jag har koll på att man skall justera den manuella i tid o otid. Har haft en gsxr 750 98 där org var riktigt kass, enligt många. Där satt en manuell på min. MÅNGA säger att byt till manuell innan det rasar. Skillnaden mellan 98:an o min nuvarande var just den där oljeslangen. Bara till att plocka bort och i med lämplig skruv... Det får bli en APE för min del.

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år