K1200R är helt fantastisk!

robeen

jag har en egen bana i stan
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
K1200R
Alltså, roligare, skönare och brutalare hoj får man leta efter. Väldigt nöjd! :banana

Men låt mig köra in den lite först, lite väl många race sugna vid rödljusen :)

Blev iofs tvungen att haka på en liten utmaning igår på tyresövägen och det var skönt. Från typ 50-170 och avståndet ökades på hela tiden. Såg aldrig vad det var för hoj men uppenbarligen var det någon som hade planerat att gasa ifrån mig :tungan

Och hur skönt är det inte med ESA'n, ändra fjädringen med ett knapptryck, i "komfort" läget kan man köra över tegelstenar i 140 utan att det känns.

Äh, låt "svarvarna" vara, det är lite kult. Man kan ju inte beskylla dem för att vara posörer iallafall :)

Aja, till dom som inte är så otroligt löjliga som vissa ändra här på forumet kan jag varmt rekommendera K1200R'en. Åk och provkör på en gång.

Skulle jag vilja ha en japs igen så hade jag köpt en. För tillfället är K1200R den MC på marknaden som passar mig bäst. Vem vet vad det blir nästa gång.

robeen skrev:
Men låt mig köra in den lite först, lite väl många racesugna vid rödljusen :)
Sluta surkör, begrunda nedanstående bild och läs alla (tokiga enligt vissa) tips på http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm ang. inkörning.

Kolven till vänster skall ha varit inkörd "enligt manualen" och den till höger enligt MotoMan's råd. Jag vet då hur jag kommer att köra in nya Fajerblejden!

Bifogat

• BreakInF3Pistons.jpg
    BreakInF3Pistons.jpg
    17.5 KB · Visningar: 296
Last edited:
Cralle kör K1200R. Han ramlade av den i Italien i lördags, iofs.

robeen skrev:
Aja, till dom som inte är så otroligt löjliga som vissa ändra här på forumet kan jag varmt rekommendera K1200R'en. Åk och provkör på en gång.

Skulle jag vilja ha en japs igen så hade jag köpt en. För tillfället är K1200R den MC på marknaden som passar mig bäst. Vem vet vad det blir nästa gång.
Det var inte meningen att förolämpa dej eller Bmw på något sätt.
Det är bara så i mitt tycke att en "svarv" är och förblir en "svarv"

Eftersom jag inte kan köra så behöver jag "ryktet" som omgärdar japanska sporthojjar.

IMHO

hrc skrev:
Sluta surkör, begrunda nedanstående bild och läs alla (tokiga enligt vissa) tips på http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm ang. inkörning.

Kolven till vänster skall ha varit inkörd "enligt manualen" och den till höger enligt MotoMan's råd. Jag vet då hur jag kommer att köra in nya Fajerblejden!
Precis vad de sa till mig också när jag hämtade nya hojen.
"Undvik att rödvarva men jobba genom hela växellådan och hela registret och låt den gärna motorbromsa rejält." :)

hrc skrev:

Intressant, det är något jag hört tidigare, men aldrig fått förklarat på ett vettigt sätt. Låter rimligt!

jag provade K1200S(?, den med kåpor) på Carlbarks i kumla før ett tag sen, gick bra måste jag säga :)

Bmw

Kollade in hojen i nya Mc nytt och tycker att det är ju den klart
snyggaste hojen bmw klämt ur sig.(den enda snygga?)

Fick väl rätt ok betyg i testet också..... :tummenupp

/j

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form