(K)Rääääkningar!

GårillaRaggare skrev:
nu börjar jag se fördelarna med att bo hemma å gå i skola... :)

Fast ändå... jag vill bort från denna skit stad!!! Å ett jobb vill jag oxå ha..... :huvet

Samma här!
Vill ha sol 12/7 :) (Vill sova 12h och åka MC 12h)

Bra jobb i Los Angeles säger jag inte nej till!

Itacha75 skrev:
Samma här!
Vill ha sol 12/7 :) (Vill sova 12h och åka MC 12h)

Bra jobb i Los Angeles säger jag inte nej till!

12 timmar sömn behövs ju inte om väglaget är bra.. kan man nog dra ner till 9 timmar å köra hoj 15 timmar... :tummenupp

Staterna e ju lite skumt land, ett jobb på nån MC firma i dom varma delarna av Europa skulle ju inte skada....!!! :yoparty

In 630:- om dagen (vet inte vad det blir per månad)
Ut 900:- Dra aldrig på er lån ni som inte har, utan lånet hade jag kunnat ligga här och inte göra nåt utan utgifter.

Vi är två stycken som har en någorlunda billig lägenhet (6 i månaden) och inte våldsamt höga utgifter, konstigt att vi ens hinner göra av med pengarna med de gör vi... tjänar skapligt, men vi jobbar båda som f-n också,

Man får försöka få tillbaks lite av de som staten stulit, brukar ge bäst utdelning...

Jag som trodde jag var fattigast i världen när jag hade 3-5000 över i månaden som skulle räcka till telefonräkningen, mat och allt annat som inte `fasta` kostnader även fast det ska betalas varje månad. Det verkar som att några har betydligt mindre marginaler. Med jobbet som jag börjat på nu kommer jag ha 6-8000 över, hoppas jag får ha kvar det bara.

Egentligen döljer jag lite av sanningen nu...

Min sambo är nämligen arbetslös (sjukskriven) för tillfället (sen tre månader tillbaka)... Det är en lång historia, men iallafall...
Hon arbetade som kassörska och var med om ett väpnat rån, efter det kunde hon inte jobba där längre efter ångest osv. och hennes kollegor och chef menade att hon borde gjort motstånd och ringt på personalklockan (stor ringklocka bakom kassan, alltså inte en dold variant. som dessutom plingar i hela butiken och inte bara i lagerlokalen)... (vid rån måste man samarbeta, annars gäller inte försäkringen osv...) Chefen var alltså en riktig idiot som själv borde sitta i kassan under pågående rån... Och nu har han inte anmält hennes sjukskrivning till försäkringskassan så det är därför vi har det så förbannat kärvt just nu...

Men vi har haft det så här ända sen vi flyttade hit i augusti, så jag börjar bli så jävla trött på dessa fattiglappsfasoner man får hålla sig till... Har inte ens råd att gå på bio den här månaden.. =)

Men men, finns många som har det väldigt mycket värre ställt... :(

Hoppas nästa år bjuder på många bra stunder........ :yoparty

/Z

Själv betalar jag 19500 i skatt/sociala avgifter/moms. Varje månad, har enskild firma.

Där har vi det.....det är den jävla skatten som gör att man inte har tillräckligt med stålar :arsele

IN: mellan 11500kr och 13000 (beroende på övertid och ackordlön)

UT: Hyra,2500 Mobil,500 Tidningar,300 nöjen,MYCKET
Köpte nyss ny dator och ny tv, känns lite läskigt att göra av med så mycket pengar på en gång.
Utom om man köper hoj då. Då gör man glatt av med 50000 utan att blinka.

Nja, vafan. Man är ju stadigt på 20000 minus varje månad, tur att man kan låna av skumraskare med tvivelaktiga lånevillkor trots att man har fogden efter sig.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti