K/N till Grisen

XR-Jan

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati ST4 -00
Har skaffat K/N till Grisen och skall bestycka om fuggen.
Kör med borrad sidpanel samt original system med borrat och modifierad insats för bästa flöde.
Har läst på nätet att mainjet 178 eller 180 skulle passa bra. Men har nu även sett folk som trycker dit 190!!!
Vill helst slippa bänka... Så vad skall man köra på, någon som har några tipps ??


Cheers
/J
 
XR-Jan skrev:
Har skaffat K/N till Grisen och skall bestycka om fuggen.
Kör med borrad sidpanel samt original system med borrat och modifierad insats för bästa flöde.
Har läst på nätet att mainjet 178 eller 180 skulle passa bra. Men har nu även sett folk som trycker dit 190!!!
Vill helst slippa bänka... Så vad skall man köra på, någon som har några tipps ??


Cheers
/J


jag har svårt att tänka mig att ett KN skulle flöda bättre än std.


dra ur den och kolla stiftet!
 
XR-Jan skrev:
Har skaffat K/N till Grisen och skall bestycka om fuggen.
Kör med borrad sidpanel samt original system med borrat och modifierad insats för bästa flöde.
Har läst på nätet att mainjet 178 eller 180 skulle passa bra. Men har nu även sett folk som trycker dit 190!!!
Vill helst slippa bänka... Så vad skall man köra på, någon som har några tipps ??


Cheers
/J
Jag kör med portad sidokåpa, orginal luftfilter, borttagen backslagsventil på chokespjället, tillputsat insugsgummi (finns en kant som sticker upp)och har nyligen monterat fmf helsystem.
Bestyckningen till detta är 193 main, 68 slow, har inte kunnat köra så väldigt mycket med d nya avgaset pga snö o minusgrader, troligtvis får jag ändra bestyckningen nu när den andas bättre. Helsystem är att rekommendera fastän d e dyrt som fan!

Vad kostade kn-filtert ?
 
fordson skrev:
Jag kör med portad sidokåpa, orginal luftfilter, borttagen backslagsventil på chokespjället, tillputsat insugsgummi (finns en kant som sticker upp)och har nyligen monterat fmf helsystem.
Bestyckningen till detta är 193 main, 68 slow, har inte kunnat köra så väldigt mycket med d nya avgaset pga snö o minusgrader, troligtvis får jag ändra bestyckningen nu när den andas bättre. Helsystem är att rekommendera fastän d e dyrt som fan!

Vad kostade kn-filtert ?

Om jag minns rätt, filter kostade ca 650kr med frakt från http://www.enduroshopping.de/
(köpte även andra prylar - frakten blev den samma oavsett)
 
Båtsman skrev:
Visa bromspapper

Om du anstränger dig lite skall du se att det finns många DYNOJET kurvor på nätet över trimmade/original XR650R.

Du kan börja här: http://www.supermotech.co.uk/nhxr650.htm

Min erfarenhet från tidigare XR600 ägande var att jag kände en tydlig skillnad i effektökning efter K/N installation. Jag bromsade dock aldrig hojen.
Det krävdes omjustering av fugge med bl.a. nytt stort huvudmunstycke, hojen gick inte alls först...
 
XR-Jan skrev:
Om du anstränger dig lite skall du se att det finns många DYNOJET kurvor på nätet över trimmade/original XR650R.

Du kan börja här: http://www.supermotech.co.uk/nhxr650.htm

Min erfarenhet från tidigare XR600 ägande var att jag kände en tydlig skillnad i effektökning efter K/N installation. Jag bromsade dock aldrig hojen.
Det krävdes omjustering av fugge med bl.a. nytt stort huvudmunstycke, hojen gick inte alls först...

gjorde k&n stor skillnad på din xr600?
 
XR-Jan skrev:
Min erfarenhet från tidigare XR600 ägande var att jag kände en tydlig skillnad i effektökning efter K/N installation. Jag bromsade dock aldrig hojen.
Det krävdes omjustering av fugge med bl.a. nytt stort huvudmunstycke, hojen gick inte alls först...

han säger det :)
 
Min gick klart sämre med K&N, tycker den blev mycket svagare på låg/mellanregistret.. så nu går den med skum.
Jag kör med 70s, 190, nålen i mittenhacket. Öppnad luftburk, Big gun helsystem..

Tror inte du ska behöva gå upp till 190 i main då orginalkrökarna är som sugrör.. Jag skulle tippa på att mellan 180-185 skulle funka.
 
Monobike skrev:
Min gick klart sämre med K&N, tycker den blev mycket svagare på låg/mellanregistret.. så nu går den med skum.
Jag kör med 70s, 190, nålen i mittenhacket. Öppnad luftburk, Big gun helsystem..

Tror inte du ska behöva gå upp till 190 i main då orginalkrökarna är som sugrör.. Jag skulle tippa på att mellan 180-185 skulle funka.

Tack för ett bra svar :tummenupp

Det blir spännande att se hur grisen beter sig. Hoppas kunna dra en första testrepa i helgen :banana

Har du bänkat din?
 
XR-Jan skrev:
Tack för ett bra svar :tummenupp

Det blir spännande att se hur grisen beter sig. Hoppas kunna dra en första testrepa i helgen :banana

Har du bänkat din?

Jo, 54.4 Bhp, 62.2 Nm
 
ozeo skrev:
gjorde k&n stor skillnad på din xr600?

Jag bytte på min hoj och jag inbillade mig att det gjorde stor skillnad i gasresponsen. Fick lite mer kliv från början på rullen än tidigare, men jag bestyckade om den så den kan ju ha varit för snålt ställd innan också... Men det blev ju ett gôtt insugs-ljud också :D
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top