k&n filter

Gixxer_750

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2005
Hoj
Yamaha R6
tjena!

Jag har bytt till K&N filter på min hoj istället för orginal svampen.. ska man inte höra någon skillnad på ljudet eller känna någon skillnad i gasen osv? har ett Ixil slip-on på just nu.. för jag hade tänkt mig få lite maffigare ljud.. eller har någon annan nått smidigt tips för att få ut lite mer härligt ljud ur skiten?

mvh jakob

Hehe tror det ger mindre effekt.... Men kanske inte om du tar en yllestrumpa om men OBS den måste vara av ylle. :tummenupp
Ser att du bor i Jkpg får ta nån runda till sommaren ihop tycker jag!

haha jo jag ska testa det =)

Jo det är bara att komma i till stan så åker evi en repa.. du har ju gixxer 750.. var grymt nära på att köpa en sån men så såg jag att killen som haft den inte hade något gummi kvar precis i mitten av bakdäcket kvar så jag vågade inte köpa den.. sen hade den lite väl mkt godis för mig som bara har ett år i branschen så det blev en rsexxa

Jo båda cyklarna är kanoncyklar så det spelar nog ingen större roll vad du köpte. (fast Suzuki är ju en klass för sig) Ang dämparen så kan du kanske plock ut lite dämpull ur den och se om den låter mer. Vad vet jag?

tjena!

Jag har bytt till K&N filter på min hoj istället för orginal svampen.. ska man inte höra någon skillnad på ljudet eller känna någon skillnad i gasen osv? har ett Ixil slip-on på just nu.. för jag hade tänkt mig få lite maffigare ljud.. eller har någon annan nått smidigt tips för att få ut lite mer härligt ljud ur skiten?

mvh jakob

Du kommer garanterat inte att kunna känna skillnad i gashandtaget. För att K&N-filtret ska ge dig maximal effekthöjning måste du ställa om förgasarna så att luft/bränslemängden blir optimal med det nya filtret som bör släppa genom mer luft. Sen snackar vi om en effektökning (med slipon) på kanske 5-10hk. 10 hk är kanske lite väl i överkant. Men det krävs som sagt att du ställer förgasarna.

Jo haha suzuki är en liten favorit jag har egentligen men jag är ju grymt nöjd med den jag har nu med.. Jo jag kan ju se om man kan peta bort lite ull om jag får isär det =)

aha okej.. men hur ska jag "ställa om förgasarna då" måste jag lämna in den för en sån grej och betala typ 1000 spänn..? I så fall får det ju va för de 5 fjuttiga hästarna man inte ens vet man får..

Du kommer garanterat inte att kunna känna skillnad i gashandtaget. För att K&N-filtret ska ge dig maximal effekthöjning måste du ställa om förgasarna så att luft/bränslemängden blir optimal med det nya filtret som bör släppa genom mer luft. Sen snackar vi om en effektökning (med slipon) på kanske 5-10hk. 10 hk är kanske lite väl i överkant. Men det krävs som sagt att du ställer förgasarna.

Håller inte med om det! Om man byter till flödesfilter så blir motorkaraktären jämnare och den svarar lite snabbare på gasduttningar tycker jag.

ANgående ljudet så är det slipon som gäller eller helsystem. Har du inte råd med det så kan du ju alltid kapa ett slipon till hälften - lär låta lite mer då.:tummenupp

Håller inte med om det! Om man byter till flödesfilter så blir motorkaraktären jämnare och den svarar lite snabbare på gasduttningar tycker jag.

ANgående ljudet så är det slipon som gäller eller helsystem. Har du inte råd med det så kan du ju alltid kapa ett slipon till hälften - lär låta lite mer då.:tummenupp

Jo jag har ett slip-on redan men vill ha mer insugsljud.. haha jo jag kan kapa mitt orginal och testa :D ne men jag får nog nöja mig med mitt ljud.. den är ju inte tyst direkt ändå ;)

haha jo jag ska testa det =)

Jo det är bara att komma i till stan så åker evi en repa.. du har ju gixxer 750.. var grymt nära på att köpa en sån men så såg jag att killen som haft den inte hade något gummi kvar precis i mitten av bakdäcket kvar så jag vågade inte köpa den.. sen hade den lite väl mkt godis för mig som bara har ett år i branschen så det blev en rsexxa

Vågade inte köpa???? Varför? är du rädd för att byta ett slitet däck? Hur gör du när ditt är slutkört? Byter du hoj då?

Bara lite funderingar.....

Hoppas vi stöter på varansdra på vägarna i sommmar, skulle vara kul å träffa lite kul hojfolk i våra trakter.....

/Andreas

Vågade inte köpa???? Varför? är du rädd för att byta ett slitet däck? Hur gör du när ditt är slutkört? Byter du hoj då?

Bara lite funderingar.....

Hoppas vi stöter på varansdra på vägarna i sommmar, skulle vara kul å träffa lite kul hojfolk i våra trakter.....

/Andreas

Haha nej det var inte så jag menade det! Däcket var inte "normalt" slitet.. det var BARA slitet mitt på däcket.. annars va jag ju sugen men jag va rädd att motorn också va sliten p.g.a vad jag såg

Jo men kom in till stan i sommar så drar vi en repa.. finns fler som är på!

Haha nej det var inte så jag menade det! Däcket var inte "normalt" slitet.. det var BARA slitet mitt på däcket.. annars va jag ju sugen men jag va rädd att motorn också va sliten p.g.a vad jag såg

Jo men kom in till stan i sommar så drar vi en repa.. finns fler som är på!

hmm.. oki, inte för att jag förstår hur du ser motorns kvalité på däcken... Tänk om det är så att den är lugnt körd, många mil på samma däck. Då är däcket bara slitet på mitten (inte normalt enligt mej) å förmodligen är den inte alls sliten i motorn....

hmm.. oki, inte för att jag förstår hur du ser motorns kvalité på däcken... Tänk om det är så att den är lugnt körd, många mil på samma däck. Då är däcket bara slitet på mitten (inte normalt enligt mej) å förmodligen är den inte alls sliten i motorn....

aa men du ska se däcket... alltså det va nerslitet till max i mitten och på sidorna va det som nytt.. det var inte normal slitet jag har not t.o.m kvar en bild på det! Man ser det på långt håll.. Men men ingen annan som vet om man kan ta ut lite ull ur dämparen utan att skapa för stor förödelse hehe? Låter fint nu men skulle vilja ha ett aningen högre ljud

aa men du ska se däcket... alltså det va nerslitet till max i mitten och på sidorna va det som nytt.. det var inte normal slitet jag har not t.o.m kvar en bild på det! Man ser det på långt håll.. Men men ingen annan som vet om man kan ta ut lite ull ur dämparen utan att skapa för stor förödelse hehe? Låter fint nu men skulle vilja ha ett aningen högre ljud

Det du beskriver är helt NORMALT!!

Vid normalkörning så slits det mest i mitten, om du däremot kör som rossi på bana så är det mesta slitaget i kanterna..

Det du beskriver är helt NORMALT!!

Vid normalkörning så slits det mest i mitten, om du däremot kör som rossi på bana så är det mesta slitaget i kanterna..

Shit jag fattar inte hur jag kan förklara tydligare men det verkar ju inte funka iaf...Men okej! Inga däck jag någonsin haft eller någon annan haft som jag sett som blivit utbytta har sett ut som det däcket.. det var helt åt helvete och helt fuckat!!!! Det så nedbränt i mitten och såg ut som om man eldat på det Mer övertygande? :huvet

Nu skiter vi i detta det var inte så att jag hade frågor kring ett slitet däck! :tungan

Last edited:
Kör på ett BMC öppet koniskt race luft-filter så lär du få lite insugsljud också.

Finns här http://www.motorshop.nu/shop/BMC/firstMC.htm

Tack!, jo det skulle ju vara ett alternativ faktiskt men nu har jag redan köpt k&n och ska nog hålla mig till det åtminstone ett tag till och ge det en chans, men det var i så fall om jag kunde göra något med det jag har för att få lite mer ljud!

Nyheter
Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

Back