K/N filter skadliga?

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
Jag fick inget svar på det andra forumet så jag provar väl här.

Kan K/N filter vara skadliga?

Skrev en massa tjafs här som jag inte vill korsposta igen.
 
Vill du ha livslängd på motorn och bryr dig inte om en eller två hästar, använda originalfiltret. Jag använder icke-oljade K/N bara för att stänga ute getingar, småbarn och grus.
 
personligen tycker jag du ska strunta i de filterna, börjar man slarva med regöring och oljning så kan det gå illa.
Nån sa att det gav 2hk, det är ju ingenting som märks på en sån hoj.
 
UltraMarine skrev:
Läser man k-n manulen så står det att filtret inte ska vara för rent och inte ska rengöras allt för ofta.
Helt rätt!
Jag har varit på fabriken i Californien och dom sa samma sak där, att smutsen är en del av reningen.
 
Wheeliedevil skrev:
Helt rätt!
Jag har varit på fabriken i Californien och dom sa samma sak där, att smutsen är en del av reningen.

Jag har kört 7000 mil med K&N, rengöres 1-2 ggr per år och oljas in, om man kör på strippen så brukar man inte olja in dom men då får man åxå lite mera skit in i motorn, kör man 500-1000 mil om året så mår motorn bäst av inoljade filter.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top