Kørning på banan dagarna innan tævling?

Mc känsla

Ny medlem
Gick med
3 May 2007
Hoj
2011, Honda, CBR 1000rr
Kanske någon som vet? Sjælv ær man ny på Superstock och kørde rookie tidigare i år.Hittade bankørning dagarna innan tævling, men vad ær det som gæller før detta? Man vill ju inte bli diskad før tjuvtrænat dvs.

#74 Superstock

Du får bara träna på öppen träning veckan innan SO/SM-tävling. Träningen skall vara öppen för alla. Du får alltså inte åka på bandagar då de inte är öppna för alla. Så har i alla fall jag förstått det :). Rätta mig någon om jag ger fel info. här, så vet jag också bättre tills nästa gång.

Så här står det på http://www.karlskogamotorstadion.com inför tävlingen v.29

" Norskt Mästerskap och Svensk Nat. tävling TR + Tidsschema OBS! Det är förbjudet med privat träning på Karlskoga Motorstadion under vecka 29 om du skall deltaga i denna tävling!! Onsdags träningen är öppen och tillåten att köra!"

Tror att samma gäller inför SO/SM v.30

nizze69 har helt rätt!

Det går alltså bra att träna hela veckan på Gelleråsen vecka 30 inför SM/SO eftersom det är en öppen träning där alla med licens kan delta.

Du kan inte kör med dem, eftersom det inte är en öppen träning för alla med licens, om du tänkt köra racen på Knutstorp helgen efter.

Tackar igen :) Mæn lær sig alltid något nytt.
Lite surt,før det blir inte mycket kørning før mig på fredagen innan Sm tævlingen typ 25min då man ska testa drevning,fjædring etc...

Tackar igen :) Mæn lær sig alltid något nytt.
Lite surt,før det blir inte mycket kørning før mig på fredagen innan Sm tævlingen typ 25min då man ska testa drevning,fjædring etc...
Ja, det är surt.

Knutstorp är en av få banor där det är nästan omöjligt att träna på vanliga träningar utan man måste istället försöka hitta bandagar som går minst 7 dagar före racen.

Lycka till på racen :tummenupp

och den här regeln var det MÅNGA som bröt mot under året som gick.

och inte nån vad jag vet lämnade in protest.:D

så då är det väl 2010 bara att träna för alla förare hur mycke dom känner för lr !!!!!!!!!

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026