Körv ä gött...

Biturbo skrev:
Fan ni vet inte hur jävla bra ni har det som har fri tillgång till vanlig hederlig falukorv!

Tänk på det! :fakta

Usch! Jag har nog inte ätit falukorv på en 5-6år. Däremot skulle jag nog sakna bruna bönor & fläsk, kåldolmar, raggmunk mm. om jag bodde utomlands. :tungan

Biturbo skrev:
Fan ni vet inte hur jävla bra ni har det som har fri tillgång till vanlig hederlig falukorv!

Jo då, det vet jag visst det. Falukorv och potatismos/makaroner, zoegas kaffe, knäckebröd, sill plus lite annat är i princip det enda jag äter den första veckan när jag kommer hem efter en långtörn utan någon svensk mat.

Thermal skrev:
Jo då, det vet jag visst det. Falukorv och potatismos/makaroner, zoegas kaffe, knäckebröd, sill plus lite annat är i princip det enda jag äter den första veckan när jag kommer hem efter en långtörn utan någon svensk mat.

Ingen svensk kock? Du har ju alltid alternativet med sjömanskyrkan och våfflor. :tummenupp

Ten-0 skrev:
Ingen svensk kock? Du har ju alltid alternativet med sjömanskyrkan och våfflor. :tummenupp
Nepp, de senaste båtarna har det bara varit filipinska kockar. Riktigt duktiga, men det allt de lagar har en touch av det asiatiska köket, även om det är ärtsoppa. Då smakar falukorv och makaroner som en riktig festmåltid. :tummenupp

Biturbo skrev:

Fri tillgång? :confused:
Jag får då alltid betala när jag går till affären och handlar.

Falukorv innehåller centrifugerat skelett. :mattias
Har ni ingen IKEA i tjottahejti, de säljer väl sådant crap?

Korv stroganoff... Ugnstekt falukorv med mos...

OT: Blodpudding, pyttipanna m rödbetor, kebabpizza. Riktig husmanskost till lunch! :drool

Det är viktigt att det är snabbmakaroner till falukorven....

snabbisarna har en speciell smak... mums...

Nursey skrev:
Ikea :hihi Skulle vara för falukorvens skull isåfall eller... :tomten..(om de nu hade det)

IKEA är satans hemvist! :mattias

Men jag måste erkänna att jag svängde in på IKEA i Toronto, straxt innan jul, för att handla glögg, sill, kaviar och julmust!

Biturbo skrev:
IKEA är satans hemvist! :mattias

:fakta

Thermal skrev:
Nepp, de senaste båtarna har det bara varit filipinska kockar. Riktigt duktiga, men det allt de lagar har en touch av det asiatiska köket, även om det är ärtsoppa. Då smakar falukorv och makaroner som en riktig festmåltid. :tummenupp

Du kan väl ta med dig och gömma i maskinrummet :hihi

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...