Körde min Fireblade -08 på bana för första gången nu i helgen på Anderstorp. Har sedan tidigare ca 25 bandagar på en 675a -06.
När jag går på gas ur kurvan på 2an och sedan fortsätter på full gas genom växlarna så går framhjulet i luften eller touchar marken lite blandat - så långt allt frid och fröjd.
Trots att jag har stompgrips och försöker knipa runt tanken och hålla löst i styret vill det ofta bli att styret kommer snett ändå.
Hade nog inte röven ända bak mot kutsen för att ta upp kraften där, är det mitt problem, eller vad?
Satsar ni på att hålla så löst i styret som möjligt eller vad?
Hur gör ni för att hålla en rak och fin kurs med styret under kraftig acc?
När jag går på gas ur kurvan på 2an och sedan fortsätter på full gas genom växlarna så går framhjulet i luften eller touchar marken lite blandat - så långt allt frid och fröjd.
Trots att jag har stompgrips och försöker knipa runt tanken och hålla löst i styret vill det ofta bli att styret kommer snett ändå.
Hade nog inte röven ända bak mot kutsen för att ta upp kraften där, är det mitt problem, eller vad?
Satsar ni på att hålla så löst i styret som möjligt eller vad?
Hur gör ni för att hålla en rak och fin kurs med styret under kraftig acc?