Körteknik, cross-forum?

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Jag försöker mata mig själv med så mycket körteknik-texter som jag kan ;D men jag har svårt å hitta något, den välkända endurotexten har jag läst (den på svenska).

Hursomhelst, vet ni av något aktivt amerikanskt eller engelskaspråkigt forum? Får gärna vara supermotardforum såväl!

OlleR skrev:
Jag försöker mata mig själv med så mycket körteknik-texter som jag kan ;D men jag har svårt å hitta något, den välkända endurotexten har jag läst (den på svenska).

Hursomhelst, vet ni av något aktivt amerikanskt eller engelskaspråkigt forum? Får gärna vara supermotardforum såväl!

Du kan ju prova Svenska Offroad Entusiasterna (SOE) sen forum sen körteknik.
www.soe.se

OlleR skrev:

Inte så välkänd för en annan. Vad är det för endurotext?

/Y

Det finns bra böcker i ämnet. Läsa några sidor och sedan ut och prova sig fram och så läsa igen... :) Jag lånade en riktigt bra bok av Hising för ett tag sedan (den ligger väl kvar i bokhyllan fortfarande... hmm... jo, ska kolla det...) som lär ut MX-körteknik.

Vet inte om detta funkar......
Bifogat hittar ni förhoppningsvis en txt fil med lite teknik tips. Hopplös att läsa som text fil men om ni klipper ut texten och infogar den i lämplig ordbehandlare så löser det sig......
Ganska bra tips om än lite "tjatigt" skrivet.......

Jag har läst en jättebra bok ang. körteknik cross/enduro.
Den heter "Pro Motocross and Off-Road Riding Techniques". Jag lånade min på biblioteket :tummenupp
Men den finns så klart att köpa vilket kanske är bättre då det är en bok som är bra att gå tillbaka till senare och läsa. Alt. Låna om den :)

OlleR skrev:
TomK: Vad heter dom då? :D

Får återkomma om det, mycket av litteraturen ligger nerpackad... Har för mig jag skrev det i någon tråd för ett år sedan ungefär, men att orka leta så långt tillbaka :3freak

Den där avancerade övningen "köra med låst framhjul" låter spännande att öva på.. :näsblod

Om man kan använda motorsågsolja till kedja

Hej, Är det någon som vet om man kan använda motorsågsolja som miljöalternativ smörjning för kedjan? :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT