Kört på smådjur?

VTR-Johan

Muller o Buller
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Honda VTR1000F
Hej alla!

Är bara lite nyfiken på om nån kört på typ en katt, kanin, fågel eller liknande?

Klarar man det eller går det åt helvete?! :confused:

VTR-Johan skrev:
Hej alla!

Är bara lite nyfiken på om nån kört på typ en katt, kanin, fågel eller liknande?

Klarar man det eller går det åt helvete?! :confused:

Iår har det blivit 2 st fåglar.
Den ena märkte jag inte, såg det på bromsskivan/fälgen att det var blod och fjädrar, den andra märktes mer på att det ryckte till
lite på styret. Efter det blev det fjäder plockning från kylaren.

Fåglar brukar ju gå bra, annat har jag inte kört på.

skickade på en fågel förra året i ca 180 km/h.. den tog över bromshandaget o handen.. såg de ut som hela bromshandtaget var inklätt i fjädrar.. o en massa skit i luftintagen vid knogarna.. gjorde ganska ont i handen oxå.. men jag tror fågeln fick mest ont.. :crash

Inte jag personligen men en kompis till mig har manglat en stackars katt. Enligt honom så var den riktigt ruskigt halkig.

Klippte ett rådjur i slutet av förra säsongen. Smal, krokig väg med djupa diken och plötsligt bara står det där och flyttar inte på sig. Börjar bromsa men inser att det inte kommer att gå så det var bara att räta upp och sikta så långt bak som möjligt. Baken på rådjuret tog över hjul och kåpor.

Ringde polisen för att de skulle komma och ta hand om djuret. Han lät något förvånad när jag sa att jag körde hoj och det inte fanns några skador på mig eller mitt fordon. Däremot gott om bajs :skrämd på sidan av hojjen!

/Dea

Samma här....Klippte ett rådjur för ca. 2 år sedan...klarade mig utan att klotta, men lite plast som gick + att foten var obrukbar i ca. 4veckor.

har tagit en fågel tror ja ,de var me 125an träffade visiret.
De spräckte visiret är inte riktigt säker på var de var plötsligt smällde de bara visiret sprack å hela skiten var helt ner sölad

har tyvärr även kört över en igelkott de studsa inte värre än att köra över en kraftig gren så de var inte så farligt

Vi httade denna hängande ur kåpan en kompis 750 F1 för några år sedan..

/B

Bifogat

• oland2000_09.jpg
    oland2000_09.jpg
    52.3 KB · Visningar: 400
Plockade en stor och grå fågel i 160 vid norrtull.

Träffade kåpglaset, vidare till backspegeln, vidare till min vänstra axel.

Obra:
*Jag höll på att dö av chocken
*Fjädrar överallt
*Spricka i backspegeln
*Fastnade nåt konstigt äckel på tröjan

Bra:
*Backspegeln går åter att justera, satt fast innan.

Tack fågeln :D

Tog en hare i våras vart ett rejält lyft men klarade mig..

Tvärt om!

Jag har blivit påflugen av en gråsparv när jag pluttrade fram genom en småstad någonstans i Östergötland. Den gjorde en riktig kamikazedykning rakt in i vänstersidan av tanken. Fågeln stendog och tanken blev plåtren där den träffade. Lackskadan lagade jag med bättringsfärg. Jättesnyggt... :rolleyes:

Får man vara med här om en and har kört på mig ?! :D
Han flög in från sidan och rakt in i axeln på mig.. fast att jag kröp ihop så mycket jag kunde! Kändes som ett lösare slag typ och gav kompisarna i bilen bakom något att skratta ihjäl sig åt!!

Har även lyckats köra i mellan 2st harar som sprungit över vägen med ca 1-2 meters mellanrum, den bakre av dom två var nog inte långt från mitt bakdäck!

Sen var de en liten räv som sprang övervägen och när han såg att jag kom så försökte han rejsa lite.. men han upptäckte nog att jag höll på att dra ifrån han så då vek han av och skulle hem till sin sida väg kanten igen eller så skulle han bara inspektera mitt bakdäck! Men jag var för snabb för han så han hade tur den gången :)

Uppkörning....

Tjenare! på min uppkörning för mc-kortet så skulle jag göra inbromsningen från 90km/h och ser något vitt i ögonvrån.....

Poff sa det bara så flög fiskmåsen in i framdäcket och slamser och fjädrar kom ut på andra sidan.... hehehe

Killen från vägverket skrattade och sa - SJa sådant ser man fan inte varje dag.... :fakta

Jag klippte en hare i 150 km/h för några månader sedan. Fick styrfladder men drog på fult och klarade mig :tummenupp

Förra året så tog min fotpinne en hare..
RIP...
Sen så några miljoner insekter.. RIP..

för några dagar sen så hade jag race me en hare.. den sprang sidan om mig i nästan 100meter..??
E DEM DUMMA I HUVET.... JA :D
Men kul hade jag :p

Två fasaner stod o juckade på en väg men i sista sekund flyttade de sig .. fick en på varsida. om mig :eek:

och så va de ju ekorren som om jag minns rätt Nomac va nära på o köra över men sprang ner i diket o när jag kom så sprang den upp igen .. om det va 1mm kvar till den va i hjulet så e jag inte förvånad..:-P

Kompisen tog en stackars kanin med foten häromkvällen. Det var en katt som jagade den stackars kaninen ut mot vägen där vi kom, katten fattade att det var smartast att vända när tre hojar kom dånande men lilla kanin som antagligen redan var livrädd hoppade rätt ut i vägen och hamnade framför min kompis fot. Den låg och sprattlade på vägen när jag kom efter, tyckte faktist synd om den.
Det kändes i foten sa han efteråt, tur att han hade riktiga boots.

Jag har slått personligt rekord denna säsong!

4 pippifåglar har fått sätt livet till än så länge, det måste vara den gula färgen på cykeln som lockar dem :D .

Har dock haft tur så jag och hojen har klarat sig utan skador, fick lite ont i vänsterfoten vid sista smällen dock. Det blev tvätt av stövel när man kom hem :zpy .

// fogerty

Orm

Klippte en orm på en raksträcka. Kändes inte ett smack. Såg bara i backspegeln hur den dödsvred sig. Min kompis bakom följde upp med en adra överkörning.

Kan fö berätta att jag kört på en halvliters PET-flaska som sannolikt var igenskruvad. Kändes en aning i framdelen, och flaskan sprätte iväg med hög fart.

En pippijågel. Höger handske, nersölad arm + axel.
Polar´n har kört över en harpalt, han pratade nåt om halt värre efteråt.
Jag har kört över grävling med bil i hundramånga km/h. Stenhård, överlevde (dvs både den o jag överlevde) men det gav lite eftertanke. Vad händer om man kör över en sån med knarr?

En gråsparv mitt på visiret,mitt mellan ögonen :rolleyes: ......kom som tur va väldigt sakta just då.
Sen var det en duva på axeln i 220 ungefär,det yrde fjädrar sa kompisen som låg bakom.

Back