Kört hoj igen - En skräckhistoria

Igår kväll ordnade vi det sista fixet på hojen, och jag provkörde med fullt fungerande motor.
I med tvåan och fullt spett till rödmarkeringen. Funderar nu på att regga domänen www.bruntikalsongen.nu eller www.skrajsomsatan.com

Dunlop 208:or som ger framändan parkinson vid gaspådrag gör inte saken mindre skrämmande.... :död :brinnerup

Edit: Fast det kändes iallafall bättre än vid första körningen, trots en urvarvning på tvåan.
 
Jag vet hur det känns.. har provsuttit några hojar nu.. känslorna e jävligt blandade.. men sen e jag fortfarande så svag i benen att jag inte ens orka räta upp hojen från stödet.. sen e de ju lite jobbigt o få me sig kryckor/rullstol på hojen.. men jag hoppas iaf att jag kan provköra nån hoj innan sommaren e slut.. :)

Jag ska du ha spiken så länge?? för mig verkar det som att den försvinner i höst.. hoppas iaf på det..
 
Erbjudandet om 250R testkörning kvarstår.
Jag väger 85 kg och det gick ju bra på Sviestad. :rolleyes:
 
Goodstuff skrev:
Erbjudandet om 250R testkörning kvarstår.
Jag väger 85 kg och det gick ju bra på Sviestad. :rolleyes:
Vi får väl se nästa år när ny utrustning införskaffats.....om det nu blir så.
 
valmers skrev:
I med tvåan och fullt spett till rödmarkeringen. Funderar nu på att regga domänen www.bruntikalsongen.nu eller www.skrajsomsatan.com

I så fall ska du nog ta på dig blöjor innan du testar Goodstuffs 250.

Allvarligt talat: nappa på erbjudandet att testa. Vi kommer troligen vara ett gäng 250-förare som kör på Gelleråsen en onsdag i mitten av juli.
 
Nyteknik skrev:
I så fall ska du nog ta på dig blöjor innan du testar Goodstuffs 250.

Allvarligt talat: nappa på erbjudandet att testa. Vi kommer troligen vara ett gäng 250-förare som kör på Gelleråsen en onsdag i mitten av juli.

Om man är rädd för en lugn och fin cbr929 så är nog kanske en 250 inte att rekommendera..
 
oFFkeFF skrev:
Om man är rädd för en lugn och fin cbr929 så är nog kanske en 250 inte att rekommendera..
Helt riktigt. Eventuell comeback på bana ligger åtminstone ett år fram i tiden, bara knävinkeln på CBR:en gav fina känningar i terminatorbenet/underkroppen. Ingen idé att tvinga sig ut på bana om man sitter som en skadeskjuten kråka i sadeln.
 
valmers skrev:
Helt riktigt. Eventuell comeback på bana ligger åtminstone ett år fram i tiden, bara knävinkeln på CBR:en gav fina känningar i terminatorbenet/underkroppen. Ingen idé att tvinga sig ut på bana om man sitter som en skadeskjuten kråka i sadeln.

Det låter bra. Då har du nästan ett helt år på dig att:

1. Banta 10 kg
2. Sälja din 929
3. Köpa en 250
4. Meka tvåtakt
5. Gå licenskurs
6. Uttala dig hotfullt till andra 250-förare på sporthoj.com
7. Varmköra inför första träningen

En helt ny Valmers ser dagens ljus 2005!

:tummenupp
 
Fråga

Måste be om ursäkt men jag har kollat länkarna, okej skummat igenom dom lite snabbt men iaf jag kunde inte hitta vad som hade hänt när du vurpade..
Valmers: kan inte du bara dra lite kortfattat vad som hände ?
PS:Hur känns de nu ? Inget som gör ont fortfarande ?

Sen skulle jag gärna vilja veta om den jobbiga vad hette han nu igen "raveass" eller nåt i den stilen blev bannad ?
//D
 
Vet hur det känns, var rädd så jag skakade när jag skulle köra hoj igen efter min krasch, men man kommer igång igen, fast man kör ju lugnare nu, fast ibland växer hornen ut, inte bra, tappat lite av suget i år att köra, vet inte varför, hojen har inte rullat många mil i år, fast det är ju kul när man är ute och kör :tungan .
 
Jag har inte läst hela tråden men jag vet prexist vad du menar... Fick en dikessyning förra säsongen och det sätter sig på psyket. Det lossnar sakta men säkert dock. Good luck!!! :)
 
Jo förexten..... Riskmedvetande e en riktigt bra egenskap annars. Samtidigt tror jag man e en bättre chaffis med lite trygghet och självförtroende i sadeln.
 
Slappa skrev:
Måste be om ursäkt men jag har kollat länkarna, okej skummat igenom dom lite snabbt men iaf jag kunde inte hitta vad som hade hänt när du vurpade..
Valmers: kan inte du bara dra lite kortfattat vad som hände ?
PS:Hur känns de nu ? Inget som gör ont fortfarande ?

Sen skulle jag gärna vilja veta om den jobbiga vad hette han nu igen "raveass" eller nåt i den stilen blev bannad ?
//D

En jevla lykctstållpe tjörde på hånåm !!!!!! :mad: :kulspruta
 
Slappa skrev:
Måste be om ursäkt men jag har kollat länkarna, okej skummat igenom dom lite snabbt men iaf jag kunde inte hitta vad som hade hänt när du vurpade..
Valmers: kan inte du bara dra lite kortfattat vad som hände ?
PS:Hur känns de nu ? Inget som gör ont fortfarande ?

Sen skulle jag gärna vilja veta om den jobbiga vad hette han nu igen "raveass" eller nåt i den stilen blev bannad ?
//D
:gnissla
valmers skrev:
Vad som hände var att jag tappade hojen vid gaspådrag på tvåans växel vid acceleration från en landsvägspåfart. Kalla däck, kallt i luften, bakänden bara försvann. Slog av försiktigt och trodde lite halvt på en stabilisering, varpå även framändan släppte. Gjorde det lilla som kunde göras, men det fanns ingen räddning, smack i backen. Såg direkt när jag gled på asfalten att det förmodligen skulle bli fullträff i lyktstolpen. Gled sedan runt 180 grader och gick med benen före in i stolpen (Hondan landande givetvis mjukt i diket).

Klantigt? Oerhört, jag vet bättre än att köra över gränsen med kalla däck.
 
Nyteknik skrev:
Det låter bra. Då har du nästan ett helt år på dig att:

1. Banta 10 kg
2. Sälja din 929
3. Köpa en 250
4. Meka tvåtakt
5. Gå licenskurs
6. Uttala dig hotfullt till andra 250-förare på sporthoj.com
7. Varmköra inför första träningen

En helt ny Valmers ser dagens ljus 2005!

:tummenupp
1. Hur många timmar på gymmet motsvarar det? Discomuskler ska vårdas.
2. Bra idé.
3. Hade en 70cc KS50 en gång, det får räcka.
4. Hur mycket tror du jag skruvade med Zündappen egentligen?!
5. Redan gjort. Hann inte "köra upp". :mad:
6. Check.
7. Check.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top