-Anders-
Teamchef
Nu har jag funderat och funderat (som Balthazar ungefär) men lyckas inte klura ut detta riktigt. Varför har man den körstil man har (benet ut, luta hojen mer än kroppen) när man kör motard och en helt annan (burka med kroppen för att slippa luta hojen, och knäskrap) när man kör racing. Att man kör som man gör i RR köper jag rakt av som gammal raceråkare, men jag kan inte få in i skallen varför det helt plötsligt inte längre är bra att luta upp hojen genom att burka själv?! Sladdar ju, kanske nån säger, men allvarligt, hur många motardåkare på hobbynivå kör med sladd UT ur kurvorna pga hjulspinn?
En klok man sa till mig idag att man i SOS pga reglementet inte får köra med foten ut ala motard, så de som kör motard i den klassen kör med racerstil, sitter långt fram och burkar utav bara h*te. Har de i så fall sänkt sina hojar mycket?
Jaa, jag ska ut med motarden på bana i sommar (typ Mittsverige, Gelleråsen) och vette fasen hur jag ska köra den, som jag är van från RR eller försöka se ut som storpajka med foten rätt ut?!
EDIT: Jag menar naturligtvis på en ren asfaltsbana av större karaktär
En klok man sa till mig idag att man i SOS pga reglementet inte får köra med foten ut ala motard, så de som kör motard i den klassen kör med racerstil, sitter långt fram och burkar utav bara h*te. Har de i så fall sänkt sina hojar mycket?
Jaa, jag ska ut med motarden på bana i sommar (typ Mittsverige, Gelleråsen) och vette fasen hur jag ska köra den, som jag är van från RR eller försöka se ut som storpajka med foten rätt ut?!
EDIT: Jag menar naturligtvis på en ren asfaltsbana av större karaktär
Last edited: