Körställning?

Steinmeister

Har ingen hoj för hoj e gääj!
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
R6-06 till salu edition
Har lite funderingar över körställningar. Jag själv är ca 190 cm med långa ben och armar. Detta gör att jag får en väldigt upprätt körställning så kallad TIBA som MATTIAS så fint kallade det. Hamnar så av naturen när jag sätter mig på hojen. Har provat att sätta mig längre bak men då upplever jag dämpningen (orginal utan justering) aningen svampig vid bankörning.

Så frågan är om min aningen upprätta körställning spelar någon roll för vidare utveckling eller om jag bara ska fortsätta sitta som jag gör?

Har bara kört hoj i 6 månader och hunnit med endast 3 bandagar så ja tar mer än gärna emot tips från kunniga förare.

http://www.actionpics.se/gallery/albums/album23/DSC_0132.sized.jpg

Men du har ju själv visat hur man skulle göra :3freak

Sätt dig på passagerarsadeln :gnissla

Bifogat

• P4230049.JPG
    P4230049.JPG
    107.2 KB · Visningar: 126
Hahaha de där va de minsta i HD väg man kunde hitta. De otroliga va att den vägde som den gjorde. :3freak

:mattias :backontop

Steinmeister skrev:
2205413 Hahaha de där va de minsta i HD väg man kunde hitta. De otroliga va att den vägde som den gjorde. :3freak
:mattias :backontop

tror du postade tråden på fel tid av dygnet kanske

upp :tungan

Jag är oxså ca 190cm. Tror du ska sitta så som det känns bäst för dig. Ger sig säkert med tiden och farten. Tittade på din bild(länk) så skulle det nog vara bra om du inte har så mkt av foten utanför fotpinnen. Inte långtifrån att den tar i :/
Har för mig att r6:ans fjädring är inställd på 75 kg. Så om du väger mer än det kan det ju vara bra att skruva på den lite.

//Mange
Steinmeister skrev:
2205 s402 Har lite funderingar över körställningar. Jag själv är ca 190 cm med långa ben och armar. Detta gör att jag får en väldigt upprätt körställning så kallad TIBA som MATTIAS så fint kallade det. Hamnar så av naturen när jag sätter mig på hojen. Har provat att sätta mig längre bak men då upplever jag dämpningen (orginal utan justering) aningen svampig vid bankörning.

Så frågan är om min aningen upprätta körställning spelar någon roll för vidare utveckling eller om jag bara ska fortsätta sitta som jag gör?

Har bara kört hoj i 6 månader och hunnit med endast 3 bandagar så ja tar mer än gärna emot tips från kunniga förare.

http://www.actionpics.se/gallery/albums/album23/DSC_0132.sized.jpg

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back