Körställning sporthojar...

bordsvatten

GubbaHoj..
Gick med
16 Jul 2007
Hoj
såld och/eller kraschad.. BMW 1250 GS Adventure
har tankar att prova sporthoj( :banana ) men undrar lite om körställningar...Är de stor skillnad på dom vanliga märkena, Yamaha R1, CBR1000, Gixxer. kawasaki zx1000R? årsmodeller -04 -05. är lite inne på en kawa -04.. Verkar va bäst körställning i cbr men sen då, som sagt skiljer de mycket? tacksam för svar då jag ej har möjlighet att prova alla......

/Jimmy.

Är du lång eller kort ? köp den hoj du gillar bäst sen kompletterar du med bakåtflyttade fotpinnar så du hittar den optimala körställningen för sportig körning. Glöm att sitta upprätt eller bakåtlutad , funkar inte på sporthoj där man skall ha en körställning som ger maximal känsla när kurvorna kommer.......

har du en stor påse?

stor påse som mycke kulor i plånboken eller stor påse som stora kulor mellan benen? ingen är så värst stor....

Är du lång eller kort ? köp den hoj du gillar bäst sen kompletterar du med bakåtflyttade fotpinnar så du hittar den optimala körställningen för sportig körning. Glöm att sitta upprätt eller bakåtlutad , funkar inte på sporthoj där man skall ha en körställning som ger maximal känsla när kurvorna kommer.......

Gillar både R1 och nu har jag snöat in lite på kawan..... Är 1.81 lång..... bakåtlutad räknade jag inte med men knävinkel o så tänkte jag mer på men som du säger går de kanske att ordna med fotpinnarna... jobbigt när man inte kan prova alla....

Last edited:
Bara att palla dig ut till återförsäljarna och provsitta de olika alternativen...

Kort kille, det är inga problems, viffern är någonstans mittemellan sporthoj och touring-komfort-soffa, så det är ingen enorm omställning, men visst är det mer tryck på armarna, och viktigare att hålla upp kroppen med rygg/mage och knäna runt tanken.

/J - 193 en bra dag, kommer från viffer 99:a, nu på Mille 01

Last edited:
stor påse som mycke kulor i plånboken eller stor påse som stora kulor mellan benen? ingen är så värst stor....

det andra alternativet. du vet, det är det som avgör skönast körställning. påsen är oftast väldigt underskattad och har dessutom en negativ klang i dagens samhälle, så låt mig påminna dig och andra om dess betydelse och att den har en viktig funktion:

http://mj.barczyk.se/blog/319/kan-min-pung-explodera

Bara att palla dig ut till återförsäljarna och provsitta de olika alternativen...

ja svårt bara att hitta alla modeller man vill prova, men volvon får väl gå långrunda någon dag.... kawasaki kan jag prova men kanske inte rätt årsmod, dom andra e värre men får väl ringa runt o kolla...

det andra alternativet. du vet, det är det som avgör skönast körställning. påsen är oftast väldigt underskattad och har dessutom en negativ klang i dagens samhälle, så låt mig påminna dig och andra om dess betydelse och att den har en viktig funktion:

http://mj.barczyk.se/blog/319/kan-min-pung-explodera

hmmmmm.... jo just de.... hehe

Kort kille, det är inga problems, viffern är någonstans mittemellan sporthoj och touring-komfort-soffa, så det är ingen enorm omställning, men visst är det mer tryck på armarna, och viktigare att hålla upp kroppen med rygg/mage och knäna runt tanken.

/J - 193 en bra dag, kommer från viffer 99:a, nu på Mille 01

ok får väl hoppas de..... har lite tankar på den här.. http://www.blocket.se/vi/20023158.htm?ca=20_s snygg tycker jag...

Last edited:
Ingen är direkt bekväm!

Om du inte har problem med knäna så spelar valet liten roll då du inte är så lång! Annars är R1 rymligast i originalutförande!

Du tänker väl inte lägga nästan 80 papp på en 04 ?:eek:

Men du är ganska bra inne när du funderar på kawwa i alla fall :)

Du tänker väl inte lägga nästan 80 papp på en 04 ?:eek:

Men du är ganska bra inne när du funderar på kawwa i alla fall :)

vet inte än vad jag ska lägga.... beror på vad dom ger i inbyte för min men de brukar ju inte va så värst mycke så förmodligen blir de inget....

Jag är 183 och väger 70 åker en 04:A Kawa och stårmtrivs! De enda problemet är när jag skall skjutsa tjejen!
Jag är smal och hon med så vi hamnar på förardynan båda två! Gör ont som fan i pungen!
Kan varmt rekomendera Kawan i övrigt, det är äkta :krama
Kanske lite väl bakhjulsbenägen hoj om det nu är ett problem!:D

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!