Körskolor runt eller i Västerås

Även jag tog kortet hos www.hallstatrafikskola.se eller www.korkortexpress.se som de nu mer heter.

Rekommenderas till 120%. Dom är grymt trevliga och kunniga. Tog superintensivkursen på två dagar där. Körde upp dag tre och klarade det. Hade aldrig kör manöverbana innan jag började kursen.

Bumpar den här. Tjejen ska ta A-kort till våren och vi vill gärna ha lite uppdaterad info. Vilka är det som gäller nu för tiden?
Är även intresserad av tips på ställen man kan åka och tjuvträna privat, om det finns konbanorna utritade nånstans redan.

Jag tog mitt hojkort hos Körkortexpress i Hallstahammar 2012. Alla tre som körde upp samtidigt blev godkända. Fortfarande kanon. :tummenupp Körde för Magnus. Gillade att de hade Scala (hade redan i min egen hjälm) så att jag kunde ha tvåvägs-kommunikation med Magnus när jag körde. Rekommenderas! Speciellt till chey! Kunde de lära en tant som mig så kommer de att ta väl hand om din tjej.

Jag körde också hos Körkortexpress 2012 och tyckte det var bra. Hade kört en del innan och tog en superintensiv med körkort på första uppkörningen.
Jag såg att det hade börjat en kvinnlig lärare där i stället för den griniga gamla gubben och det kan väl bara vara positivt.
Jag tror dock att hon helst vill gå nånstans inne i stan för att slippa frakta sig själv till och från Hallsta. Stadskörning och uppkörningen blir ju ändå inne i Västerås och då kan det kanske kännas knas att utgå från Hallsta.

Körde på Rolands trafikskola som ligger på Råby. Bra priser, du åker runt på en BMW F800R. Fick STORT förtroende för Mats som håller i MC delen. Han var grym på tips, lättsam att ha att göra med samt att det var inget "du kanske måste ha några lektioner till så jag får in mer pengar" som jag har upplevt på en annan av Västerås skolor. Deras konbana (som även är permanent utmärkt) ligger på parkeringen till vänster om du kör in upp till råby Ip´s fotbollsplaner.

lyfter denna tråd då jag själv ska ta A2 kort iår och hade tänkt köra hos "Västerås bil och mc"
någon som kört där på senaste tiden och kan ge sin åsikt ?

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka