Körskolor runt eller i Västerås

Jien

Nu med Cheyhoj
Gick med
6 Nov 2006
Hoj
CBR600RRA
Tänkte ev gå en intensivkurs till sommaren för att snabba på korttagandet vilken trafikskola rekomenderas av er här?
Skriv gärna bra/dåliga erfarenheter..

Jien

jag gick en intensiv kurs hos västerås bil och mc skola på 1 vecka ....dom är bra och hårda mot än när man gör fel:mad: men då lär man sig

Under intensivveckan får eleven 15 timmars körning på manöverbana och 5 timmar i trafik till en kostnad av sammanlagt 8 500 kr.

http://www.vasterasbilmcskola.se/

man kör kawas z750 -05-06 går fint och sköna att köra.

christian84 skrev:
2640902 jag gick en intensiv kurs hos västerås bil och mc skola på 1 vecka ....dom är bra och hårda mot än när man gör fel:mad: men då lär man sig

Under intensivveckan får eleven 15 timmars körning på manöverbana och 5 timmar i trafik till en kostnad av sammanlagt 8 500 kr.

http://www.vasterasbilmcskola.se/

man kör kawas z750 -05-06 går fint och sköna att köra.

Verkar intressant.
Ingick det nå teori när du gick där?
Hemsidan ser inte så seriös ut undrar om det är nåns 7åriga son/dotter som gjort den :yoparty :Bugar

Jien skrev:
2641054 Verkar intressant.
Ingick det nå teori när du gick där?
Hemsidan ser inte så seriös ut undrar om det är nåns 7åriga son/dotter som gjort den :yoparty :Bugar

Ett tips är att fixa teorin i vinter så det är klart och bara koncentrera dig på själva körningen i vår...:tummenupp

Jag och flera andra som jag känner gick på den kursen. ja dom kan va lite "hårda" men dom e som sagt bra! TEORIN ska vara klar när du börjar där!! (skrivningen hos vv) annars e det väldigt lite teori snack...

om man är där på sommaren ta med MKT vatten!!! (jag var där i augusti)

Vet ingenting om västerås körskolor men intensivkurs i allmänhet är att föredra. Gör teorin nu och kör stenhårt på praktiken när solen går upp :)

jag körde på den kör skolan som ligger vid domkykan på väg i mot parketingen på torget. Med leif rolhin.

3 stycken dubbel lektioner, 1 dubbel på torsdagen och 2 stycken innan uppkörningen på fredagen. Blev ganska billigt och det tog knappt två dagar.

Har hade endast kört moppen innan dess:tummenupp

Jag tog en intensivkurs i hallstahammar, på körkortsexpress. Deras hemsida är www.hallstatrafikskola.se (gamla namnet).

Kan verkligen rekomendera dom, körde 4 timmar på måndag, 4 timmar på tisdag och uppkörning på onsdagen, en så kallad "superintensiv".

Hade endast 1 månads mopedkörning som erfarenhet innan, och det är 10 år sedan..

Personalen på det stället är Guld värda!

Tog inte en intensivkurs, men kan rekomendera City Trafikskola (så heter stället vid domkyrkan) Körde också med Leif btw.

Kanoon ställe...

Så ni som gick på era intensivkurser hade i princip ingen körvana innan ni började kursen då?

T.Jonasson skrev:
2641249 Jag tog en intensivkurs i hallstahammar, på körkortsexpress. Deras hemsida är www.hallstatrafikskola.se (gamla namnet).

Kan verkligen rekomendera dom, körde 4 timmar på måndag, 4 timmar på tisdag och uppkörning på onsdagen, en så kallad "superintensiv".

Hade endast 1 månads mopedkörning som erfarenhet innan, och det är 10 år sedan..

Personalen på det stället är Guld värda!

Kan bara hålla med, jag och 4 polare har gått där alla fick körkort.

Jag kan rekommendera Gruvegårds varmt!
Övningskörde några veckor med farsan, tog en dubbellektion med Åke.
Kollade lite konbanor och bromsteknik, även lite högerregelstraggel.
Rakt på sak, inget trams.

Detta var 1 maj och ösregn, körde upp på fredagen den femte maj i solsken med kommentaren "vilken körlärare som helst skulle vara nöjd" från besiktningsmannen.

OT Var är alla entusiaster? Jag har inte sett mer än 2 hojåkare på hela veckan! (varav en farbror blå som vinkade glatt, den andra antagligen sent återfall med krom-pråm)
Är ni rädda för +8 grader? OT slut

Jezze_irsta skrev:
2641855 Jag kan rekommendera Gruvegårds varmt!

Detta var 1 maj och ösregn, körde upp på fredagen den femte maj i solsken med kommentaren "vilken körlärare som helst skulle vara nöjd" från besiktningsmannen.

OT Var är alla entusiaster? Jag har inte sett mer än 2 hojåkare på hela veckan! (varav en farbror blå som vinkade glatt, den andra antagligen sent återfall med krom-pråm)

Njao inte för att du skulle se om jag körde ändå men vi som betalar 25k/år betalar gärna inte för dessa kalla, äckliga måndaderna. Vi gasar i garaget och drömmer oss fram till nästa säsong :)

Körde på västerås bil & mc skola. Fungerade hur rba som helst. Intensiv en vecka sedan kortet nästa, kan verkligen rekommendera!

Vad jag har hört så har "Roberto" lagt ner sin verksamhet hos västerås bil & mc skola, men inget jag kan bekräfta.

Så ni som funderar på att ta mc kort intensivt hos dom, så ring och lyssna.

Jien skrev:
2640888 Tänkte ev gå en intensivkurs till sommaren för att snabba på korttagandet vilken trafikskola rekomenderas av er här?
Skriv gärna bra/dåliga erfarenheter..

Jien
Jag tog uppe i Halstahammar hos korkortsexpressen AKA halsta trafikskola(?)
Superintensivkurs, hade kortet pa 3 dagar from den dag jag borjade(3e dagen uppkorning):tummenupp
Man maste dock ha teorin avklarad innan man borjar kursen!

Edit: sag nu att T.Jonasson och Tomten hunnit fore:tungan

Last edited:
TomTen6 skrev:
2641821 Kan bara hålla med, jag och 4 polare har gått där alla fick körkort.

När jag körde upp var vi 4 st som hade uppkörningen samma dag, och vi klarade det allihop vi med. Måste betyda att det är bra instruktörer där..:tummenupp

rBy skrev:
2642134 Jag tog uppe i Halstahammar hos korkortsexpressen AKA halsta trafikskola(?)
Superintensivkurs, hade kortet pa 3 dagar from den dag jag borjade(3e dagen uppkorning):tummenupp
Man maste dock ha teorin avklarad innan man borjar kursen!

Edit: sag nu att T.Jonasson och Tomten hunnit fore:tungan

Klockren den där superintensiven :tummenupp

Last edited:
Jezze_irsta skrev:
2641855 Jag kan rekommendera Gruvegårds varmt!

Jag gick Gruvegårds för både bil och hoj. Avskyr sittställningen i deras mitsubishi spacestar men hojarna var det inge fel på. Gick nästan alla lektioner med Åke och den mannen kan sitt jobb.

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka