Körskolelärare på MC omkull i Järna

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Du som övningskörde kanske finns här, hoppas att lektionen fortsatte och att din lärare höll sig på hjulen resten av tiden :)

Var i Järna på en liten shoppingtur med en väninna. På vägen hem så stannar bilarna framför upp och lite längre fram ser jag att en körskolelärare har gått omkull och hojen ligger rakt över vägen. Vi stannar till och springer fram och hjälper honom att få upp hojen medan den stackars körskoleeleven har stannat lite längre fram och försöker parkera hojen.

Såg inte vad som hände men hojen startade iallafall när vi var på väg därifrån.
Läraren tackade för hjälpen och sa att det här är sånt som händer :D

Påminner mej om när jag såg en körskole lärare stå och vänta på att en skogsmaskin skulle flytta sej.
Skogsmaskinen backade och körskoleläraren tog förgivet att maskinföraren såg honom, men det gjorde han inte...

Läraren han hoppa av i sista sekund men fick sin cykel överkörd:näsblod :näsblod

Min gamla körskolelärare gick omkull ganska så kraftigt förra året. Massa revben brutna och nu vad det var. Han skulle köra tillbaka till körskolan från manöverbanan.. Vi som har kört med honom vet vad han brukar/brukade göra på den lilla vägen. Om han gjorde det vid olyckstillfället låter jag vara osagt.

...kollade ut genom fönstret på burgarstället jag satt och åt på. Ser en snubbe ,som håller på med uppkörningen, stanna vid rödljuset utanför. Bakom honom kommer uppkörningskontrollanten... han låser upp framhjulet och stupar i backen.
Fick mig ett gott skratt, samma kontrollant kuggade mig på bilkortet för att jag(påstod han) hade spanat på en brud och driftat över vägen på ett trafikfarligt sätt..:va :va

...kollade ut genom fönstret på burgarstället jag satt och åt på. Ser en snubbe ,som håller på med uppkörningen, stanna vid rödljuset utanför. Bakom honom kommer uppkörningskontrollanten... han låser upp framhjulet och stupar i backen.
Fick mig ett gott skratt, samma kontrollant kuggade mig på bilkortet för att jag(påstod han) hade spanat på en brud och driftat över vägen på ett trafikfarligt sätt..:va :va

Hur kan man se om nån håller på med uppkörning? Dom har ju trots allt inga västar på sig :)

Hur som helst, var detta i Kalmar? Finns ju nån mupp vid namn M***** som kört in i "uppköraren" bakifrån rätt kraftigt några gånger :huvet

Hur kan man se om nån håller på med uppkörning? Dom har ju trots allt inga västar på sig :)

Hur som helst, var detta i Kalmar? Finns ju nån mupp vid namn M***** som kört in i "uppköraren" bakifrån rätt kraftigt några gånger :huvet

i sthlm syns det iaf klart å tydligt när VV tomtarna kommer på sina vinröda BMWs å nån stackare framför med en hoj de lånat av körskolan för uppkörningen.

Beror ju på:)

När jag körde upp för A1 så fick jag inte välja, jag skulle ha väst och sen när när de var dags för A så frågade snubben mig om jag vill ha den, eller inte:D
Kan va bra att säga, det var varken samma eller stad.

Men hurfan tänker man om man kör på "eleven" under uppkörningen?!
Frågan är hur man kan tycka att han är lämplig att bedömma andras bromsförmåga, trafikvett och kontroll av hoj:va

Men hurfan tänker man om man kör på "eleven" under uppkörningen?!
Frågan är hur man kan tycka att han är lämplig att bedömma andras bromsförmåga, trafikvett och kontroll av hoj:va

Det roliga är att han gjort det flertalet gånger. Han sitter och tittar på annat, han har helt enkelt sin uppmärksamhet på andra grejer och sedan kuggar han för saker han inte sett :) Kul kille :huvet

jag tänkte på det på min uppkörning. Killen satt som ett klister bakom mig hela tiden. Men jag klarade livhanken i alla fall och kortet fick jag inte. Det tog ytterligare fyra dagar.

Nja, han hade nog ingen väst. Jag kände igen körskolans hoj och uppkörningsgubben och hans hoj. Detta hände inte i Kalmar.

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back