Körskolan - Ostrypt?

Undrar oxå vad din hoj har som urspungseffekt. Om den har över 95hk så måste du vara 23.5år för att få övningsköra privat med den. spelar ingen roll om den e strypt till 10 eller 35kw den måste ha haft mindre än 70kw från fabrik. Så vitt jag vet har de gamla Cbr 600 ca 100hk

men som du skrev A2 skall du ha till varje pris och de tycker jag e bra! låt de kosta va de får kosta! huvudsaken är att du får schysta kunskaper och inte kör ihjäl dig! :tummenupp

Det finns inget skumt med inlägget. Det var ett trix av generalagenterna att strypa hojarna för att kunderna skulle få lägre försäkringspremie. Men efter allt fusk så klassade fb om hojarna till orginaleffekt efter några år. Det var vanligt att hojen enbart rullade strypt någon mil.

Den hojen är tillverkad innan 25 kW blev aktuell som körkortskrav.

Jag har en sådan hoj, det brukar stå på vilket sätt den är strypt i registeringsbeviset = ursprungseffekten är ändrad för då hade inte ursprungseffekten någon större betydelse, utan strypningen var mer av intresse. Och även om det står 35kw i registreringsbevis så blir inte det hojens ursprungseffekt för den har en notis om sänkning.

Antingen lägger du ut reg numret eller kollar du själv på.transportstyrelsens fordonsuppgifter inklusive tilläggsinformation. Och där får det inte finnas någon uppgift på över 70 kw. Kolla även tjänstevikten, den måste vara över 175 kg i ditt fall.

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...