Körskola i sthlm?

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Körskola i sthlm? (orkar inte göra ny tråd så tar upp det hära i gammla tråden)

Ja har nu fyllt 16 och undrar om ni skulle kunna skriva namn (hemsida)
på skoler i sthlms området...

Vad ni tycker om dem och om det är svårt eller lätt, billigt eller dyrt?

Väldigt tacksam för svar.. Hade bra

Om man ska köra i en skola måste man hålla på med några papper eller hålle skolan på med det...

Om man ska skicka papper vart ska man skicka dem då? VV?

// B:)

Last edited:
125_next skrev:
2561826 Ja har nu fyllt 16 och undrar om ni skulle kunna skriva namn (hemsida)
på skoler i sthlms området...

Vad ni tycker om dem och om det är svårt eller lätt, billigt eller dyrt?

Väldigt tacksam för svar.. Hade bra

om du kan köra redan så behöver du ingen skola kan gå till vägvärket direkt och boka allt sammans!

gileraaa skrev:
2561835 om du kan köra redan så behöver du ingen skola kan gå till vägvärket direkt och boka allt sammans!

okej så ja vet hur ja ska köra på en motorväg osv.... ja kan alla regler, placering osv nej ja tror inte de. Ja har bara kört moppe och gjort ett j*vla prov på 30 fråger där frågorna var tex "vad gör man när det lyser rött"

Förresten har ja ingen hoj håller på och tjännar ihop pengar till det har bara
18 000 (totalt)

125_next skrev:
2561840 okej så ja vet hur ja ska köra på en motorväg osv.... ja kan alla regler, placering osv nej ja tror inte de. Ja har bara kört moppe och gjort ett j*vla prov på 30 fråger där frågorna var tex "vad gör man när det lyser rött"

Förresten har ja ingen hoj håller på och tjännar ihop pengar till det har bara
18 000 (totalt)

http://trafikskola.se/www.kalmartrafikskola.se

OK tack men är det nån som har tips på nån speciell skola som dem vart nöjda med eller missnöjda? tex om det vart dåliga lärare som inte vill att 16 åringar ska ha mc... osv

125_next skrev:
2561863 OK tack men är det nån som har tips på nån speciell skola som dem vart nöjda med eller missnöjda? tex om det vart dåliga lärare som inte vill att 16 åringar ska ha mc... osv

grönlunds suger, bor du söder eller orkar dig pallra dig till södersida så är farsta trafikskola otroligt bra...

dom är inte så sluga dom säger vad du bör bättra dig på (till mig sa dom bara att jag skulle boka uppkörning:arsele ) och är helt ärliga, sitter inte och hittar massa fel som inte finns...

Fuzzman skrev:
2561923 grönlunds suger, bor du söder eller orkar dig pallra dig till södersida så är farsta trafikskola otroligt bra...

dom är inte så sluga dom säger vad du bör bättra dig på (till mig sa dom bara att jag skulle boka uppkörning:arsele ) och är helt ärliga, sitter inte och hittar massa fel som inte finns...
Grönlunds suger ja, Iaf förut instruktörena är grymma men resten suger, tible är riktigt bra om du frågar mig.

prulle skrev:
2562426 Grönlunds suger ja, Iaf förut instruktörena är grymma men resten suger, tible är riktigt bra om du frågar mig.

jo ja bor söder om stockholm

OK har Tible nån hemsida för priser osv ?

125_next skrev:
2563217 jo ja bor söder om stockholm

OK har Tible nån hemsida för priser osv ?

farsta kostar 1200kr för 3 timmar...

dvs 400kr i timmen för den som itne kan räkna :P

Fuzzman skrev:
2563327 farsta kostar 1200kr för 3 timmar...

dvs 400kr i timmen för den som itne kan räkna :P

Oke det var ju bra...

Men hade du nåt packet pris osv... typ 2 teorikurser osv ja tror inte ja behöver det för ja är bra på plugga. Men skulle ju itne skada om det ingick...

Och hur mkt gick ditt körkort på?

En grej till det är så att ja har dålig syn.. gör dem syntester på skolan (farsta) ?

125_next skrev:
2563334 Oke det var ju bra...

Men hade du nåt packet pris osv... typ 2 teorikurser osv ja tror inte ja behöver det för ja är bra på plugga. Men skulle ju itne skada om det ingick...

Och hur mkt gick ditt körkort på?

En grej till det är så att ja har dålig syn.. gör dem syntester på skolan (farsta) ?

nej, det ska man väll göra hos optikern?

men iaf, mitt kort gick på 6k..skulle blitt billigare om jag fått valium innan de 2 första teorierna :gnissla

dvs 2 bommade teorier + den klarade, 4 lektioner + uppkörning 6180kr sammanlagt

Fuzzman skrev:
2563348 nej, det ska man väll göra hos optikern?

men iaf, mitt kort gick på 6k..skulle blitt billigare om jag fått valium innan de 2 första teorierna :gnissla

dvs 2 bommade teorier + den klarade, 4 lektioner + uppkörning 6180kr sammanlagt

OK men vad kostade de när du bommade? asså om man tar bort dem bommade proven...

Sen så har ja ingen egen hoj får man låna dära? isf vilken hoj

125_next skrev:
2563667 OK men vad kostade de när du bommade? asså om man tar bort dem bommade proven...

Sen så har ja ingen egen hoj får man låna dära? isf vilken hoj

du får låna xr125, ok det är ingen gasgas och den gör knappt 90 men va fan, lätt att köra upp på :D

ja räkna bort 360kr från priset så har du minus dom bommade...

Fuzzman skrev:
2563724 du får låna xr125, ok det är ingen gasgas och den gör knappt 90 men va fan, lätt att köra upp på :D

ja räkna bort 360kr från priset så har du minus dom bommade...

Oke bra för ja vill inte köra en 2-taktare heller...

Aja det var nog allt ja behövde veta Tack för svaren alla och tack Fuzzman

Last edited:
gileraaa skrev:
2561835 om du kan köra redan så behöver du ingen skola kan gå till vägvärket direkt och boka allt sammans!

Så lätt är de inte kan jag ju säga, många som gör den tabben, man bör iaf ta nån lektion om man vill ha lite säkerhet i att klara provet. Om vi snakcar vanlig person då. Såvitt jag vet har väll inte du körkort?

Ny fråga

Om man ska köra i en skola måste man hålla på med några papper eller hålle skolan på med det...

Om man ska skicka papper vart ska man skicka dem då? VV?

CBR_Koffe skrev:
2563653 Mycket möjligt att dem gör. Det kunde man iaf göra på min körskola!

e de du koffe som gick på kramers? körde mycke ihop mä rasmus?

t4pp3r skrev:
2594956 e de du koffe som gick på kramers? körde mycke ihop mä rasmus?

du måste skicka in lempet och hälsopapprena som jag skrev i pm:et.

Last edited:
Back