Körskola i Jönköping?

Banshee

Nu med körkort!
Gick med
5 Aug 2003
Ort
JKPG
Hoj
Yamaha TT600R -98
Hej!

Har följt forumet ett tag, men tänkte att det var dags att göra mitt första inlägg :rolleyes:

Fyller 18 nu till sommarn och tänkte ta körkort för medeltung och bil.
Någon som har någon körskola i Jönköpingsområdet att rekommendera?
Hur gjorde ni när ni tog kortet?
 
Banshee skrev:
Hej!

Har följt forumet ett tag, men tänkte att det var dags att göra mitt första inlägg :rolleyes:

Fyller 18 nu till sommarn och tänkte ta körkort för medeltung och bil.
Någon som har någon körskola i Jönköpingsområdet att rekommendera?
Hur gjorde ni när ni tog kortet?
Magnus på Rosenlunds trafikskola är väldigt bra, iaf för mc. När jag tog mitt mc-kort (var några år sen) så hade han haft ca 50 elever hittils det året som kört upp och ingen hade blivit kuggad... :tummenupp
Han bokade en uppkörningstid åt mig och jag fick köra några lektioner veckan innan uppkörningen, mycket smidigt!

Något man fick leva med var att han låg och körde med en HD bakom... :hihi
 
Låter bra :tummenupp

Ska ringa dem imorron och höra mig för lite (har tappat rösten så lär inte vara så lyckat idag :huvet )
 
Gick på "Körskolan".. väldigt trevlig lärare.. Jag, Carro o Zebban körde upp samtidigt.. även Emmi gick där.. o de gick ju bra.. :D
 
Körde också för Magnus på Rosenlunds trafikskola, inget o klaga på och inte en massa mygel med att försöka pracka på så många lektioner som möjligt :tummenupp
 
Samma här, "körskolan" :tummenupp

Tomas har jag för mig att min lärare hette, skitbra kille!
 
Hade lätt velat köra upp i Jönköping. (Körde upp i GBG)
Alla kör ju så långsamt här så man kan ligga i omkörningsfilen hela tiden.

Nån som vet vem som kör det svarta monstret med liten reg-skylt förresten?
 
Goffe skrev:
Samma här, "körskolan" :tummenupp

Tomas har jag för mig att min lärare hette, skitbra kille!


Ah Thomas var det han hette ja! :hihi
Riktigt bra. Inget krångel. Lär ut så man förstår direkt.
Blicken lååångt fram! :3freak
 
Last edited:
Jag håller på med Teorin nu, går också på Körskolan! :)

Trivs jättebra :tummenupp Mycket bättre än trafikskolan i huskvarna, den är skit i jämförelse tycker jag... (gick där när jag tog EU-förarbeviset...)

Har träffat Thomas, han värkar ju va skitgo! Ska bli kul o övningsköra med han, hehe...

BTW, är det nån här som vet vad Thomas kör för hoj? Kör han sån där läskig tung sak med massa chrome? :3freak

Har sett nån som övningskört med en övningskörningslärare som körde en Yamaha FJR, men det kanske va privat? kommer inte ihåg...
 
MRX_Martin skrev:
BTW, är det nån här som vet vad Thomas kör för hoj? Kör han sån där läskig tung sak med massa chrome? :3freak

Jepps keps! :)

Glidare är vad han har. Om han inte bytt sedan i sommras! Kommer inte ihåg vad det var för modell.
Var alldeles för focuserad på min körning & att inte köra bort mig kapitalt! :gnissla

Nån som vet om han fortfarande har den röda scarfen?!
 
Banshee skrev:
Hej!

Har följt forumet ett tag, men tänkte att det var dags att göra mitt första inlägg :rolleyes:

Fyller 18 nu till sommarn och tänkte ta körkort för medeltung och bil.
Någon som har någon körskola i Jönköpingsområdet att rekommendera?
Hur gjorde ni när ni tog kortet?

B.A Trafik på Torpa Mitt Emot Shell macken!
Håller själv på där nu med Bil & Mc Kort
Första Körningarna på MC Började 30 Mars el nått sånt har jag för mej!
Dom e VÄLDIGT bra där :yoparty
 
Jag håller på med Teorin nu, går också på Körskolan! :)

Trivs jättebra :tummenupp Mycket bättre än trafikskolan i huskvarna, den är skit i jämförelse tycker jag... (gick där när jag tog EU-förarbeviset...)

Har träffat Thomas, han värkar ju va skitgo! Ska bli kul o övningsköra med han, hehe...

BTW, är det nån här som vet vad Thomas kör för hoj? Kör han sån där läskig tung sak med massa chrome? :3freak

Har sett nån som övningskört med en övningskörningslärare som körde en Yamaha FJR, men det kanske va privat? kommer inte ihåg...
 
Själv körde jag på www.takorkort.nu

Jocke & Jocke är riktigt trevliga killar och kan rekommenderas djupt...

Tror de har Kawa Zr7 eller vad de heter som övningshojar.


Thomas kör väl en VTX1800 eller nåt har jag för mig...
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top