Körskola Göteborg

Tvåhjul

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2014
Hoj
Ingen
Hej!

Har tänkt att ta MC-kort och kollat upp en hel del körskolor i Göteborg. Problemet är att jag jobbar mellan 08.00 - 17.00 vardagar. Mellan dessa tider har alla de körskolorna jag hittat sina öppettider (Aktiva, Heden, Kramers, osv), ingen verkar tyvärr heller ha helgtider.

Nog för att ett MC-kort kostar, inga problem. Men det blir väldigt dyrt och meckigt om man ska plocka ut semester lite här och där för att kunna övningsköra på körskolan.

Alternativet är en intensivkurs över semestern på sommaren, men skulle gärna vilja ha kortet innan det.

Så, min fråga är alltså om någon känner till en bra körskola i Göteborgstrakten som har öppet längre än till 17.00?

/Tvåhjul

Bästa skolan i stan är helt klart Tommys, huruvida Tommy själv kör efter 17.00 minns jag inte då det var ett tag sedan jag övningskörde sist, men du kan ju alltid prata med honom. :)

Minns btw när jag gjorde en stoppie på högfartsbanan, alla lärare bara skakade på huvudet medans Tommy snällt sa i radion "Fan grabben du var säkert uppe en meter med bakhjulet, såg riktigt proffsigt ut!" :rofl

Järntorget kan kanske köra sena tider.

Last edited:
Jag löste det genom att ta "semestertimmar" och räkna ihop dessa till dagar i slutändan. Chefen verkade förstå min ångest och tyckte inte det vara några problem. Jag stack iväg innan lunch och var tillbaka 1h efter lunch. Tror inte det märktes så mycket att jag var borta en stund. Går ju också att ta de tidiga passen. Tror dom börjar köra runt 7.00.

Klart man fixade lite extra på kontoret under övningstiden..

Annars är det väl tjänstledigt som gäller?

Jag körde på Kramérs och det var inga konstigheter. Alltid smidigt.

Last edited:
Jag jobbade in luncher och tog sedan långlunch när det var dags för körlektion. Lite planerande och meckande, men det gick bra. Sen en semesterdag på uppkörningen! :D

Jag kan rekommendera Wrights i Lunden, men framförallt Henrik som jobbar/jobbade där? Han var även grundaren till "Kul på Hjul" om jag inte minns fel. Vet dock ej om han kommer köra mer. Men det är värt att ringa och kolla med skolan. Mycket tidiga tider och även en del helger.

Jag kan rekommendera Wrights i Lunden, men framförallt Henrik som jobbar/jobbade där? Han var även grundaren till "Kul på Hjul" om jag inte minns fel. Vet dock ej om han kommer köra mer. Men det är värt att ringa och kolla med skolan. Mycket tidiga tider och även en del helger.

Håller med föregående talare, Wrights och Henrik. Annars funkar Göran utmärkt oxså.
/B

Tog mitt kort hos Kramérs för två år sedan. Riktigt seriösa, kan rekommendera Erik eller Mattias. Minns att de var flexibla med tider.

Akademikerns på södra vägen har även kvällstider. Louise var jättebra lärare

förstår helt och hållet. När jag tog kortet för ett par år sedan så tog jag semester lite då och då samt att bokade in tider när jag väl var ledig från jobbet och försökte styra in mina arbetstider. I Stockholm var det inte helt lätt att få tider, använde mig av två olika körskolor. Tips är att vara ute i väldigt godtid och snacka in dig. Fixa intyget också i väldigt godtid. Boka in dessa risk-kurser direkt så du sedan kan boka in skrivning för att sedan kunna boka och köra upp.

Sambon blev lagom glad att jag var borta och övningskörde hela tiden, hon blev inte gladare heller när jag fixade kortet av någon anledning. Nu sitter man och filar på semestern inför sommaren och synkar med bandagar...

Själv jobbade jag natt när jag tog kort så för mig var det inget problem. Men ang körskolor i göteborg så äger väl kramérs typ allihopa nu för tiden? Jag har kört på lite olika skolor i alla fall, alla lärare har varit jättebra.

Om du kan ta dig till Kungsbacka så verkar Bengtssons ha öppet till 18 mån-tors.

Personligen så var det att ta första tiden på körskolan typ 06:00 så kunde man trilla in på jobbet strax efter 08:00. Sedan så vart det även komp/semester dagar som fick täcka upp ens frånvaro när man behövde köra mer mitt på dagarna. Risk 1/2 samt uppkörning.

*/ ?>
Nyheter
IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...