Körning/träning bana i Sala

Gubbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2006
Hoj
Husqvarna 701
Vi kommer ha träning för motard/quad onsdagar 15-19 och lördagar 10-13..
Och så har vi körning för gatåkare tisdagar 16-19 (körkort och trafikförsäkring krav denna dag!)

Häls Tommy
Salaracingpark.se

Kraven är licens vid motardträning (engånslicens kan lösas..)
Eller körkort och trafikförsäkrat när det är gathojskörning..
Hojen ska vara i körsäkert skick med uppsamlingskärl..
Inga krav på kraschpuckar men om ni inte har det och går om kull varje varv borde ni kanske fundera på det.. :gnissla
Ni som kör gatreggade motarder kan ju välja tisdagar lr onsdagar, blir det många så får vi dela grupper gatmotard/gathoj på tis lr gatmotard/racemotard onsdagar..
I morgon så kör ju SMC knix-kurs så även då kan ju gatreggat vara med.

Häls Tommy

Kraven är licens vid motardträning (engånslicens kan lösas..)
Eller körkort och trafikförsäkrat när det är gathojskörning..
Hojen ska vara i körsäkert skick med uppsamlingskärl..
Inga krav på kraschpuckar men om ni inte har det och går om kull varje varv borde ni kanske fundera på det.. :gnissla
Ni som kör gatreggade motarder kan ju välja tisdagar lr onsdagar, blir det många så får vi dela grupper gatmotard/gathoj på tis lr gatmotard/racemotard onsdagar..
I morgon så kör ju SMC knix-kurs så även då kan ju gatreggat vara med.

Häls Tommy

Inte har ni väl licenskrav för träning Tommy!? Det låter inte riktigt rätt.
F.ö. så för att lösa licens krävs genomförd licenskurs av berättigad examinator. Men som sagt det finns inga krav från Svemo för licenskrav för träning, jag är oxå osäker på om ni kan utfärda engångslic. för träningar ens? Men det har ni säkert bättre koll på.

Nej licens för träning låter verkligen obefogat men däremot är det ju ett bra tillfälle att slå ett slag för att byta vatten och ersätta glykol mot ett par kapsyler water wetter. Det finns på Mekonomen eller så frågar ni de som ofta kör bana för det vore ju synd att förstöra så fin asfalt.

Är det möjligt att utöka tiderna och senarelägga körpassen på vardagarna?

Vi som ändå bor relativt nära (ca 1,5h enkel restid) för oss är det ju ingen idé att åka upp en vardag efter arbetet och ett körpass på 3h en Lördag känns även det väldigt kort.
Det skulle för mig kännas mer motiverat att åka upp om man fick köra ett par timmar till.

Det handlar om ju om ekonomi tyvärr..
Vi har investerat jättemycke i banan och måste få in en viss summa varje dag och motarden ger inte mycke jämfört med hyrkartarn (jag vet att jag hör hur jag själv fått det argumentet när man försökt hyra nån gokartbana genom åren.. )
Hyrkartarna ger nästa 10! gånger mer än motard träning och det är även om det skulle komma runt 15 st på en träning!
Alltså har vi valet att höja priset och ha längre träningstid men det tror jag inte skulle funka för nån.
Vi tjänar minst på motardträningar men vi vill göra vad vi kan för sporten men vi har som sagt kniven mot strupen att dra runt det här och har i dagsläget svårt att göra mer..

Tommy

Det handlar om ju om ekonomi tyvärr..
Vi har investerat jättemycke i banan och måste få in en viss summa varje dag och motarden ger inte mycke jämfört med hyrkartarn (jag vet att jag hör hur jag själv fått det argumentet när man försökt hyra nån gokartbana genom åren.. )
Hyrkartarna ger nästa 10! gånger mer än motard träning och det är även om det skulle komma runt 15 st på en träning!
Alltså har vi valet att höja priset och ha längre träningstid men det tror jag inte skulle funka för nån.
Vi tjänar minst på motardträningar men vi vill göra vad vi kan för sporten men vi har som sagt kniven mot strupen att dra runt det här och har i dagsläget svårt att göra mer..

Tommy

Misstänkte att det var något sånt som spelade in, inte mycket att göra åt. Hoppas ni lyckas dra runt det hela. 3h en Lördag är bättre än inga alls :tummenupp

3h nonstop körning är mer an vad det blir på en heldags körning på en vanlig bandag, kanon Tommy, vi kör i morgon lördag även om det regnar

Körning för reggade hojar i morgon mellan 16-19!
Kommer man innan och inga kör hyrkart så är det bara att gasa..
Och har alla kul och ork så kan vi fortsätta en liten stund efter 19 oxå..

Välkomna!
Tommy

(supermoto/race och quad kör vi på onsdag samma tid)

• Gilla
Reaktioner: SGM
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP