Körning på racehouse i malmö

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Hoj
Stor moppe
Ja nu börjar det bli kallt ute. blir det nån körning på racehouse i vinter. o när börjar det. varje söndag eller varannan.. ellr kanske lördagar?
Enlighten me :Bugar

Edit: har någon bild på hur ktm's original uppsamlingskärl ser ut monterat?

Last edited:
chukabowa skrev:
Edit: har någon bild på hur ktm's original uppsamlingskärl ser ut monterat?

Så här har jag det på min 660. Monterad med buntband

attachment.php

chukabowa skrev:
jo jag vet.. men jag är inte en så bra vänn med grus som underlag. tyvär
Hur bleåv det?

Är det någon körning där? Kan man få ett nummer man kan ringa så det verkligen är träning! Kör gärna inte 60 mil i o-nödan!

Dom har inte satt några fasta träningstider. Man får dra ihop minst 5 man och boka en tid.

Har för mig att förra vintern var det 1 söndag/ månad mellan
12 - 15 och då kostade det 150 kr/ motard oavsett hur
många som kom.

Jag är oxå intresserad av köra på RH så det är bara att
skrika till när det är dax.
Man kanske inte kan varje gång men lite framförhållning
så går det mesta att planera.

hur funkar det?

måste man ha körkort eller endurolicens eller är det bara att komma dit och köra vilken klass som helst?

-Rosen- skrev:
hur funkar det?

måste man ha körkort eller endurolicens eller är det bara att komma dit och köra vilken klass som helst?

Står inget på RH hemsida. Men om du inte har körkort, bör du ha RR/Cross/Enduro licens, så alla vet att du kan köra. Sen måste hojjen inte följa hela reglementet, men skall ha uppsamlingskärl från Kylare/överflödsslangen i tanken/Förgasarna, vevhusventilationsslangen kan du låta va. Endast vatten i kylaren med vattenpumpssmörjning ( finns att köpa på Biltema) EJ GLYKOL, blir snorhalt om det läcker ut. Uppsamlingskärlet skall vara minst 250 ml. Du behöver inte säkra oljeplugg/bromsok/kylarlock, detta behövs dock om du skall köra mer seriöst på riktig Motard Bana.

-Rosen- skrev:
hur funkar det?

Ingen licens krävs, är ingen tävling utan se det som en träning. körkort behövs nog ej då det ses som inhängnat område. hört att man brukar dela in i en snabb och långsam grupp...

Mr R skrev:
Ingen licens krävs, är ingen tävling utan se det som en träning. körkort behövs nog ej då det ses som inhängnat område. hört att man brukar dela in i en snabb och långsam grupp...

Hur vet du då att grabben kan köra överhuvudtaget? Ja sätter min fru på hojjen:)

Zilversurfer skrev:
Står inget på RH hemsida. Men om du inte har körkort, bör du ha RR/Cross/Enduro licens, så alla vet att du kan köra. Sen måste hojjen inte följa hela reglementet, men skall ha uppsamlingskärl från Kylare/överflödsslangen i tanken/Förgasarna, vevhusventilationsslangen kan du låta va. Endast vatten i kylaren med vattenpumpssmörjning ( finns att köpa på Biltema) EJ GLYKOL, blir snorhalt om det läcker ut. Uppsamlingskärlet skall vara minst 250 ml. Du behöver inte säkra oljeplugg/bromsok/kylarlock, detta behövs dock om du skall köra mer seriöst på riktig Motard Bana.

Mr R skrev:

tackar för svaren, jag hoppas att det är som Mr R säger (även om ni andra antagligen inte gör det).

-Rosen- skrev:
tackar för svaren, jag hoppas att det är som Mr R säger (även om ni andra antagligen inte gör det).

Ring och prata med RH och se vad dem säger, får du åka utan körkort så kommer inte jag vilja åka i samma grupp som dig...

Vänta tills du har körkort, så är du nog också välkommen till RH :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...