körning på gokartbana i sommar

ceasar

Vivi Ducati
Gick med
9 May 2003
Hoj
Ducati 1198S Corse
kan man köra på gokartbanan i södertälje (vid tuvängens motocrossbana) på sommrarna? finns det nån stående tid eller liknande?? om inte så kan vi väl gå ihop ett gäng och hyra banan på typ söndagar mellan 15-18 eller nåt.

en annan fråga, har någon hört om en gokartbana som planeras att byggas på värmdö?? en kompis hade läst om det i nacka/värmdöposten... den skulle tydligen öppna i maj och marcoolio skulle vara med och sponsra. jag har sökt lite på nätet men utan lycka.. någon som kanske lyckats bättre??
om dom nu ska bygga en bana vore det ju perfekt att gå in (såhär i början)och kanske kunna vara med och bestämma lite om banan och dess framtid...

ceasar skrev:
kan man köra på gokartbanan i södertälje (vid tuvängens motocrossbana) på sommrarna? finns det nån stående tid eller liknande?? om inte så kan vi väl gå ihop ett gäng och hyra banan på typ söndagar mellan 15-18 eller nåt.
Det bästa är väl ändå att ringa Crille och snacka med honom, han har väl förhoppningsvis koll på hur han har tänkt att göra?!?

Vi körde rätt länge förra året, men vi var bara ett par, tre stycken som dök upp sista månaden, vilket gjorde att det inte gick ihop att hålla hallen öppen för vår skull... Se'n körde vi ute också, vilket inte blev så populärt hos grannarna... :fatta! Kan inte förstå att inte alla hör hur vackert ett FP-system på en fraaaapande Husa låter?!? :tungan

men det ligger ju en motocrossbana 50 meter bort från gokartbanan... stör inte den då??
när jag menade att köra på gokartbana, menade jag bara UTE inte inne..

ceasar skrev:
men det ligger ju en motocrossbana 50 meter bort från gokartbanan... stör inte den då??
när jag menade att köra på gokartbana, menade jag bara UTE inte inne..
Ok, nu ska vi skilja på äpplen och päron... eftersom jag inte läste det första inlägget tillräckligt noga. :)

Utomhus kördes det bara motard i Södertälje på utomhusdelen av Crilles hall förra året! Där kom det en del klagomål från grannarna i bostadsområdet på andra sidan motorvägen... iaf när det kördes med öppna system. :(

Tuvängen (gokartbanan bredvid crossbanan) var på tal förra sommaren, innan de lade ny asfalt, men det blev inget och de verkar inte så sugna heller. Återigen är det Crille som sitter inne med den mer detaljerade infon.

Last edited:
men det måste ju gå att ordna.. finns ju massor av motardåkare i sthlm som inte vill åka 15 mil bara för att få köra på bana..

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back