Körning Mittsverige banan 2007

CBR 600rr

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Luleå
Hoj
Sv1000s -04
Vi har ocskå bokat en gul stuga. ´kör ner den 3:e och åker hem den 5:e.

Så om någon vill köra med oss så säg till så kommer vi överens om var och när.

Har en plats ledig i stugan ocskå. CBR600RR säg till om du är intresserad, det är först till kvarn.


Ska ni köra med orginalburkarna? eller ska ni chansa och kanske ta dom med er? jag är i valet och kvalet, min lever ju inte om så mycket, men det är ju kanske dumt att chansa.

Den platsen tar jag gärna. Är även intresserad av att samåka ner den 3:e
 

Viklund73

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2005
Ort
Piteå
Hoj
Bandit 1200 Speedtriple 1050 07
Vi har ocskå bokat en gul stuga. ´kör ner den 3:e och åker hem den 5:e.

Så om någon vill köra med oss så säg till så kommer vi överens om var och när.

Har en plats ledig i stugan ocskå. CBR600RR säg till om du är intresserad, det är först till kvarn.


Ska ni köra med orginalburkarna? eller ska ni chansa och kanske ta dom med er? jag är i valet och kvalet, min lever ju inte om så mycket, men det är ju kanske dumt att chansa.

Jag prata med "läckerbiten" idag och han erbjöd mej en sovplats och är den kvar så tar jag den gärna. Sover i så fall bara söndagnatt för jobbet hägrar den femte. /Viklund
 

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
Svart med trampor.
Jag prata med "läckerbiten" idag och han erbjöd mej en sovplats och är den kvar så tar jag den gärna. Sover i så fall bara söndagnatt för jobbet hägrar den femte. /Viklund


Dig hade vi redan räknat med så du har en plats du ocskå , så vi är 4 st i stugan nu.


hur gör ni med avassystemen?
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
2961209 Dig hade vi redan räknat med så du har en plats du ocskå , så vi är 4 st i stugan nu.


hur gör ni med avassystemen?
Jag kommer då köra med slipon, de sa inget förra gången jag var där. Om inte annat går det att göra en db-killer av ståltråd i ett kors längst bak.

Inte för att man egentligen behöver något slipon, för man klarar inte av att hantera den effekten man har iaf..
 

knorrhane

Eutrigla gurnardus
Gick med
31 Jul 2006
Ort
Boden
Hoj
Triumph Speed triple -06
Jag hörde att dom är rätt kinkiga på banan om det låter för mycket om hojen. Ibland gör dom tydligen kontrollmätningar när man kör. Jag skall köra 9-10 juni, fick dock tips att plocka bort systemet. Inte så kul att bli bortplockad från banan.
 

Viklund73

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2005
Ort
Piteå
Hoj
Bandit 1200 Speedtriple 1050 07
Jag hörde att dom är rätt kinkiga på banan om det låter för mycket om hojen. Ibland gör dom tydligen kontrollmätningar när man kör. Jag skall köra 9-10 juni, fick dock tips att plocka bort systemet. Inte så kul att bli bortplockad från banan.

Blir nog orginalburken för mej också:(
 

gurkis

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Ort
LULEÅ
Hoj
KTM RC8R-09, CBR1000RR -10
Effektare

Som sagt tidigare, ta med original pipan om det låter för mycket. Ban ägarna gör nästan alltid db koll när det är bankörning med MC.

OBS! Tänkte köra med alkotest före körning på måndag (rött = ingen körning), så tänk på att inte ta för många ÖL dagen innan. Inte så kul om man klotar hojen pga nån bakfull och okonsentrerad Nisse.
 

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
Svart med trampor.
Min hoj låter inte så mycket så jag tror att jag klarar mig, men om jag nu inte skulle göra det är det då ok att man byter när man är på banan, eller är det färdigkört om man levt om för mycket innan?

Öl kan man ju dricka på kvällen efter man kört,
 

gurkis

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Ort
LULEÅ
Hoj
KTM RC8R-09, CBR1000RR -10
Min hoj låter inte så mycket så jag tror att jag klarar mig, men om jag nu inte skulle göra det är det då ok att man byter när man är på banan, eller är det färdigkört om man levt om för mycket innan?

Öl kan man ju dricka på kvällen efter man kört,

Det är bara byta pipa. Sen är det bara att brassa igen.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
...db-frågor...

Ni som hört min Trajja vet väl att den kaske inte är det tystaste som Gud eller engelsmännen skapat (med TwoBros-slippet monterat)...

Men hur som haver så körde jag licensutbildningen på Mittsverige förra helgen och den klarade faktiskt mätningarna:yoparty :)

Nu har jag beställt ett par alternativa pipar för att även klara 95db - gränsen på andra banor, men ville bara berätta för att ge Er en uppfattning om hur mycket det kan låta innan man flaggas av banan och in i skamvrån...

Ha de!
 

Renen

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Piteå
Hoj
Yamaha R1
Är det nån som vill köpa min plats till bankörningen?. Har tyvär fått förhinder.så jag kan inte åka.. Först till kvarn....
 

knorrhane

Eutrigla gurnardus
Gick med
31 Jul 2006
Ort
Boden
Hoj
Triumph Speed triple -06
Jag bytte system här hemma för att det är lite besvärligt att sätta tillbaka originalsystemet på suzuki k6 1000, om man skulle varit tvungen att göra det på banan. Originalsystemet på suzukin har ett spjäll som styrs av 2 wires som kopplas till ett servo. Detta måste monteras tillbaka + att koppla tillbaka en frånkopplad kabel i elektronikboxen. Det är lite besvärligt och tar tid.
 

Remo

a million miles away
Gick med
28 Jul 2004
Ort
Hellhole
Hoj
GSX-R1000, -03
Säljer min plats till banåkningen.

Känner att det blir för mkt tröttande transportsträckor att åka ner till Härnösand igen (då jag var på banåkning nu i helgen).

PM:a vid intresse...
 

gurkis

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Ort
LULEÅ
Hoj
KTM RC8R-09, CBR1000RR -10
kommer det finnas matservering på banan under dagen?



Kommer tyvärr ej att finnas någon Servering av mat under dagen. Vi kör löpande 20 min pass utan avbrott för Lunch o Middag, Man får ha med sig egen mat, el åka ner på stan o käka. Wc kommer dock att finnas.

OBS! Kom ihåg att ta med er rikligt med dryck.
 

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Ort
Sundsvall/Kovland
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Säljer nog hojen på fredag!!

Förmodligen får jag hojen såld på fredag så då blir det en plats till salu på banåkningen den 4 juni. Inte så smart men, money talks.:D
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top