Körning med RACETRACK.nu

• Thread starter Thread starter #11
  • Start date Start date

THE ONE AND ONLY
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
K7
2010 års körningar finns nu bokningsbara på Racetracks.nu nya hemsida VÄLKOMMEN

Nu finns 2010 års körningar redo på Racetrack.nu OBS ny hemsida gör att du kan boka direkt online.

Vi kommer att uppdatera hemsidan alt eftersom fler dagar dyker upp.

Vi har precis som förra året satt en gräns på max 43 deltagare (80-100 är normalt), vi vill att du på det sättet ska få ut så mycket som möjligt av dagen.
Genom att dra ner på antalet deltagare får du ut maximalt av dagen när det gäller körtid, säkerhet och inte minst att ha kul, vi kommer att ha ett gäng dedikerade, trevliga och erfarna instruktörer som kommer att ta hand om dig som vill lära mer och utveckla din körning. Instruktörerna kommer dessutom att under hela dagen att agera ”trouble shooters” dvs vara ute på banan och hålla koll så att allt flyter på och att säkerheten inte åsidosätts.

Verkar detta intressant så kan du gå in och läsa mer på den nya hemsidanwww.RACETRACK.nu

Vi ses på banan:tummenupp
Ola & Håkan

Last edited:
kommer bara om motard håkan är på plats:näsblod

kul grej

Hej Gösta!

Du är välkommen, jag kan nog släpa ut honom om det hjälper :krama, tyvärr så har han mig veterligen ingen hoj ännu men han kan nog stå och heja på i depån.

/ Ola

Hittar inga uppgifter om priset:va

Tack för tipset, detta ska givetvis också in på hemsidan, priset är 1200:-

Hälsningar Ola

Last edited:
Hur är grupp indelningarna hittar inte på sidan är det lugn/medel snabb och race?eller är det ingen racegrupp.
mvh peter

Känner igen reglerna.... På pricken lika våra inkl stavfelen.........samt andra fel som vi kommer att rätta på "våra" regler :va

Hur är grupp indelningarna hittar inte på sidan är det lugn/medel snabb och race?eller är det ingen racegrupp.
mvh peter

Sorry ingen racegrupp denna gång, det blir tre gatgrupper i början, visar det sig att det är jämn hastighet i grupperna så kan det bli så att vi senare under dagen omgrupperar och kör två grupper för att skapa ytterligare bantid åt deltagarna.

// Ola

Känner igen reglerna.... På pricken lika våra inkl stavfelen.........samt andra fel som vi kommer att rätta på "våra" regler :va

Hmmm... jag borde kanske ska säga detsamma eftersom upplägget i det närmaste är kopierat från LMS trafikövningar viket jag för övrigt skrev en gång i tiden tillsammans med Stefan Magnusson, detta upplägg blev sedemera mer eller mindre kopierat rakt av av Bike Events :tummenupp

Reglerna på en bandag är ganska lika om man vill ha kvalitet och säkerhet, tittar du på tex, Racingworld o andra liknande arrangemang så ser du att reglerna inte skiljer sig så mycket.

Att jag plockade infon rakt av beror på att jag tyckte att det var komplett och bra skrivet.

Hälsningar Ola

Last edited:
Hmmm... jag borde kanske ska säga detsamma eftersom upplägget i det närmaste är samma som LMS trafikövningar viket jag för övrigt skrev en gång i tiden tillsammans med Stefan Magnusson, detta upplägg blev sedemera mer eller mindre kopierat rakt av av Bike Events :tummenupp

Reglerna på en bandag är ganska lika om man vill ha kvalitet och säkerhet, tittar du på tex, Racingworld, Driving events o liknande arrangemang så ser du att reglerna inte skiljer sig så mycket.

Att jag plockade infon rakt av beror på att jag tyckte att det var komplett och bra skrivet.

Hälsningar Ola

Härligt att vi har bra och kompletta regler. Dom tillkom typ 1997 och har under åren ändrats både en och två gånger för anpassas efter varje års olika behov. Vet att jag 1997 satt ihop regler själv och tog ner det på papper inför första bandagen. Efter varje bandag har det tillkommit mer då man upptäckt vad man behöver ta upp och vad som är viktigt för ha kvalitet och säkerhet som du nämner. Såg nu att det är dags att ändra reglerna igen då det inte är 100% okej och stämmer inte helt med dagens bandagar.

Ha en bra bandag

Mvh Liwa1

Uppdaterad info.

Vi har nu uppdaterat hemsidan med ny information.

Vi har även beslutat att om möjligt under dagen (beroende på hur stor fartskillnaden är i dom olika grupperna) gå ner på två grupper.
Det innebär i så fall ytterligare bantid för våra deltagare.:tummenupp

OBS. Det finns några platser kvar, "först till kvarn..."

Mvh, Ola

18e september Körning på Sviestadbanan med RACETRACK.nu

Fredagen den 18:e september, är det Racetracks andra körning på Sviestadbanan i Linköping.

Vi har precis som vif första körningen satt en gräns på max 43 deltagare (80-100 är normalt), vi vill att du på det sättet ska få ut så mycket som möjligt av dagen.
Genom att dra ner på antalet deltagare får du ut maximalt av dagen när det gäller körtid, säkerhet och inte minst att ha kul, vi kommer att ha ett gäng dedikerade, trevliga och erfarna instruktörer som kommer att ta hand om dig som vill lära mer och utveckla din körning. Instruktörerna kommer dessutom att under hela dagen att agera ”trouble shooters” dvs vara ute på banan och hålla koll så att allt flyter på och att säkerheten inte åsidosätts.

Verkar detta intressant så kan du gå in och läsa mer på www.RACETRACK.nu

Har du frågor så kan du skicka mail till info@RACETRACK.nu eller ringa mig direkt på 0734-18 01 56

Mvh, Ola & Håkan

Riktigt skönt att köra när det är så lite folk på banan, lätt att få många "fria" varv. :tummenupp

Strålande väder och strålande deltagare och instruktörer.

Jag hade fantastiskt roligt:banana:banana:banana:banana:banana

Det finns platser kvar så det blir nog många fria varv, Kvalitet framför kvantitet :tummenupp

// Ola

Det var en kanondag på svista, bra väder kanonbra instruktörer, vet inte vad man kan begära mer. Ett jätte tack alla som var på Svista/ Jocke

Stort tack till arrangörer och deltagare för en toppendag,är inte helt överrens med banan än men det är kul att åka ny(för mig)bana.
Klart värt pengen med så gott om plats på banan.

Nästa år Ska jag bli snabb.....eller inte,är nog för gammal och feg för det men kommer gärna tillbaka igen.

Henrik

Stort tack till arrangörer och deltagare för en toppendag,är inte helt överrens med banan än men det är kul att åka ny(för mig)bana.
Klart värt pengen med så gott om plats på banan.

Nästa år Ska jag bli snabb.....eller inte,är nog för gammal och feg för det men kommer gärna tillbaka igen.

Henrik

nästa år tycker jag du ska ta RD:n
vore grymt att se in action!

någon som vet om fotografen har någon hemsida?

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti