Körning Lördag den 11/8

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Samling till kamp:tummenupp

Nu på Lördag har jag lovat att ta en person på en liten tur. För att det ska bli effektfullt behöver jag sällskap av er andra sporthojsåkare i trakten. Själva skjutsningen tar max en timme allt som allt. När uppdraget är landat så tar vi en sväng och kanske avslutar med en fika. Alla är välkomna att delta och tempot blir så att vem som helst kan följa med.

Avfärd kl 0900 från vängåvan.

Så vilka gör oss sällskap?

1. Abloy
2. Guzz
 
Last edited:

McGee

bikelover
Gick med
1 Apr 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
gsx750 -82, 690enduro -13, RC8R -13
Är för morgontrött för att klara av den tiden :tungan

Men vem vet man kanske kan överraska sig själv...
 
Last edited by a moderator:

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Så var svensexan fixad.

Nu på morgonen skred jag och Guzz till verket. Den information vi hade var att killen sov i ett tält på en gård i sundsvall. Tyvärr så kom Guzz inte hela vägen fram eftersom drivremmen på Bullen gick av, men the show must go on, jag tänkte att det vi nu förlorarde i kvantitet får jag ta igen med kvalitet:yoparty

Hittade rätt gård och smög upp hojen vid tältet och ställde mig en dm från tältduken, sen blev det en lång och vacker varstoppskörning för att väcka sovtutan. Fick dålig respons från tältet men dessto bättre från huset. Allt eftersom rettan sjöng ut så drogs gardinerna bort från fönstren och nyvakna barn och vuxna tittade oroligt ut.

Funderade ett tag på om det var rätt tält eller om jag hade tagit fel gård och höll på skrämma hjäl någon oskylldig:va men sen dök en kille upp i ett fönster på övervåningen och flinade så jag förstod att jag hade kommit rätt. Hörde någon mumla i tälten -men vad i helvete, detta är inte sant, vad är det som händer osv.

Kastade då in skinnställ och övrig utrustning och tältet och sa att nu jävlar ska det bli åka av. :D

Tog killen på en liten tur i sporthojstempo och lämnade sedan av honom till sina vänner för fortsatta överraskningar. Den blivande äkta mannen tyckte att det var trevligt att åka hoj:tummenupp
 

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
VÄRLDSKLASS Johan !! :tummenupp Vilken höjdare :yoparty Önskar verkligen att jag kunnat vara med och uppleva detta live :)
 

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Haha, det var en fin början på den svensexan :tummenupp

Tydligen så började den igår på dagen och skulle fortsätta tills imorgon.:gnissla

Glad i hågen hade kille krypit in i sitt tält inatt och glatt upptäckt att tjejen låg och väntade på honom men efter lite fumlande i mörkret visade det sig att det var två nakna polare som låg och väntade på honom:D
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Tydligen så började den igår på dagen och skulle fortsätta tills imorgon.:gnissla

Glad i hågen hade kille krypit in i sitt tält inatt och glatt upptäckt att tjejen låg och väntade på honom men efter lite fumlande i mörkret visade det sig att det var två nakna polare som låg och väntade på honom:D

fy faen va "task"igt :D
 

SirHenk

Ge mig nåt kurvigt! ;)
Gick med
29 Jun 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Suzuki 1000R K5
Hahaha.. Du är fan bäst Johan! :yoparty

Synd att det blev så dålig uppslutning, hade lätt varit med om det inte varit så att farbror polisen hade haft nåt emot att min hoj rullar på gatan.. :tungan

Tråkigt för GUZZ oxå.. Kom han hem eller står han fortfarande efter vägen!? :D
 

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Kawasaki KE 125 -81

Tråkigt för GUZZ oxå.. Kom han hem eller står han fortfarande efter vägen!? :D

Det var först när jag kom fram till tältet som jag upptäckte att guzz inte var med, det gäller att blicka frammåt och inte bakåt när man kör utan speglar, ja ni vet allt som viktar ner är av ondo.

Eftersom jag var fullt upptagen och mån om att killen skulle vakna ordentligt fick förklaringen till Guzz frånfälle vänta tills dess att killen kommit på fötter. När killen och alla i huset var vakna ringde jag Guzz och frågade var han tagit vägen. Fick då veta att remmen gått av men eftersom jag tog mitt uppdrag på största allvar så vinkade jag bara till honom när jag passerade haveriplatsen:gnissla och vem vet, kanske står han än kvar på Ica bergsgatan:D
 

Mackägarn

Levande Livsnjutare
Gick med
29 Dec 2004
Ort
Hudiksvall
Hoj
Kawa zx10RR, kinapuff, Apollo -57 med zündapp org.motor
Det var först när jag kom fram till tältet som jag upptäckte att guzz inte var med, det gäller att blicka frammåt och inte bakåt när man kör utan speglar, ja ni vet allt som viktar ner är av ondo.

Eftersom jag var fullt upptagen och mån om att killen skulle vakna ordentligt fick förklaringen till Guzz frånfälle vänta tills dess att killen kommit på fötter. När killen och alla i huset var vakna ringde jag Guzz och frågade var han tagit vägen. Fick då veta att remmen gått av men eftersom jag tog mitt uppdrag på största allvar så vinkade jag bara till honom när jag passerade haveriplatsen:gnissla och vem vet, kanske står han än kvar på Ica bergsgatan:D

Skitbra jobbat Johan!!!!!!!!!!!!!!

Tänkte bara inflika att Guzz tog familjen (fru, barn och morsan) med till Hudik idag(lördag) för att trösta sig för belt-raset med att investera i en vattenkyld mini-puff som stod ensam i mitt garage, kan vara pålitligare med en kina-puff isf trimmat amerikanskt-gjutjärn....så nästa gång kan han erbjuda en kortare rundtur á la mini istället....:yoparty :yoparty
 

GUZZ

Medlem
Gick med
8 Sep 2003
Ort
I ett hus som står ute om natten.
Hoj
1/2 Gixxer 750RR++Streetfighter .United 16/43 HP Lawn fighter
Kompisar.........

Tråkigt för GUZZ oxå.. Kom han hem eller står han fortfarande efter vägen!? :D[/QUOTE]

:mad: När det äntligen händer något roligt ska det alltid jävlas, men det va roligt så länge man fick va med Abloy :Bugar med det är så då man har maskiner med mycke vrid det mesta kroknar.

(sir henke) Vad jag vet så sitter han i sitt garage & sniffar på belten & nya stor kinan:pannkyss Gixxan

PS tack för bakverken Johan synd att vi inte va hemma så har vi kunna ljugit lite.:D
 

Bifogat

  • Div.jpg
    Div.jpg
    62.6 KB · Visningar: 37
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top