Körning lördag 1/5

Otee

Medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
CBR1000RR -04 Movistar Edition *Stulen*
Tänkte inviga Maj månad med att köra ut till F5 och snacka lite skit med lite annat löst folk.

Sedan runt 12-13 tiden drar jag vidare till Hjärnarp för att möta upp lite Halmstadsfolk. Och då blir det lite gasande på åsen.

Jag hade tänkt att köra från hbg Preem macken Ängelholmsvägen klockan 8:45.
Ni kan även följa med då eller så joina mig under dagen någonstans.

Kom igen nu gott folk och joina mig.

telefon:0733-362266

Ska montera däck lite efter middag, kan jag så drar jag på in som f*n..... :tummenupp

veni vidi vurpa!

Idag så hade jag premiärtur med min nya frambroms och mitt nya framdäck.

Däcket gjorde stor skillnad på känslan, mycket bättre!

Bromsen tar som fan, fråga resten av folket som var med idag. :D

Jag lyckades nämligen slå över framlänges när jag skulle göra en liten stoppie :huvet

Givetvis så straffade det sig med ett knäckt bromsgrepp (nog dags att slå ISR en signal), som tur är så hade jag ett till grepp hemma. På måndag ska jag köpa handskydd!

Klart intressant att köra hem med bromshandtaget hängande på trekvart! Har nog aldrig kört så sakta sen jag slutade med trehjuling, kanske ska börja med det igen!

tricycle.jpg

Fram till min lilla vurpa (kan man kalla det 6:a :va ) så var det kanon åkning, har aldrig åkte hoj på dom vägarna vi körde idag så det var skoj.
Många gånger har jag tänkt att jag ska ta en tur åt Västersjön till men det blir inte av.
Trevligt att träffa Fluppen och Sportarn, ni vågar väl aldrig följa med fler gånger när jag ska med och köra. :D
Hade jag vurpat en meter längre fram så hade det blivit R1 mos.... och Blue mos strax efter :näsblod

Last edited:
Det

var en riktigt trevlig runda idag, förutom Blues lilla missöde. Det höll på att sluta lite sämre.
Själv så prova jag också på att göra några stoppie, resultat var faktiskt ganska bra, inte högt men lite rull fick jag till. Wheeliesarna börjar sitta ganska bra nu, dock måste jag nog silvertejpa fast mina knäpuckar så de inte smiter för mig igen.

Dagens stora plus går till Honda center som var ute på Avrostningen på F5 området. Där fanns det möjlighet att prova några olika hojar :tummenupp
Dagens andra plus går till fluppen och sportarn som tappert grävde fram min puck ur bäcken :tummenupp

Självklart stog man först i kön till både nya CBR600 CBR1000.
Båda hojarna var brutala på sitt eget sätt.

CBR600 där ligger rödmarkering på 15000 varv, så man måste varva ordentligt för att något skall hända.
Väldigt skumm körställning men det är säkert en vane sak, gaffelvinklen kändes otroligt brant. Så den var hur lätt som helst att kasta omkring, och väldigt pigg när man kom upp i varv.

CBR1000 :kär = Kärlek vid första växlen.
Brutalt skön hoj, nu har jag inte kört en R1a men den hojen är som sagt overklig. Både effektmässigt och körkänsla.
Enda minuset som jag ser är kåperna och färgen de har valt.
Annars är det 5 leende av 5 från mig. Jösses vilken hoj :kär

Honda center, ni vill inte sponsra mig med en CBR1000? Eller kanske byta rakt av mot min suka?

Jag var också på F-5, tror jag såg dig. Hade dock sjukvårdsundervisning och kunde inte heja. Du stannade inte så länge va?
Fanns en hel del fina hojar där, men hyndorna som stod som hondacenter visade upp var magnifika. Jag tycker dock att cbr 600:an är snäppet vassare i designen än cbr 1000. Men jag hade tagit vilken av dem.......

Körde inom f-10 på vägen hem och skrapade lite knä... Har precis lärt mig det ju!

Bifogat

• sukkan06.JPG
    sukkan06.JPG
    31.1 KB · Visningar: 84
Molia skrev:
Jag var också på F-5, tror jag såg dig. Hade dock sjukvårdsundervisning och kunde inte heja. Du stannade inte så länge va?

Stannade väl två timmar, men mesta delen av tiden spenderade jag på CBR1000 & CBR600.

Otee skrev:
Stannade väl två timmar, men mesta delen av tiden spenderade jag på CBR1000 & CBR600.

Vilken var roligast av dem?

Såg inte att det var du i kajlyls mobil, trodde jag ringt fel först...

CBR1000 får som sagt topp betyg av mig. Otroligt rolig hoj att köra, kändes som man satt på en 600 enda tills man vred på rullen då kände man att det fanns resurser att leka med.
Men visst jag hade inte tackat nej till 600 heller, men roligast var lätt 1000.

Jag kan utan att änns ha rört en CBR1000 säga att det är en riktigt grym hoj :p

Otee berätta nämnligen detta ett antal gånger under dagens lopp ;)

Nyheter
Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

Back