Körning i Trollhättan Västra SWE

vilket datum/tid passar dig bäst

• Antal röstningar
    0

RMSusaRacing

RMSusaRacing
Gick med
10 Aug 2004
Hoj
Honda
Hej Alla glada motard nördar :) !
Har efter lite om och men hittat ett ställe där vi kan köra på. Det ligger på tredstads center i Trollhättan/Vänersborg. Det är vägverket som arrenderar stället och jag har pratat med dem om att få köra där.
Eftersom de är skeptiska så vill de ha med egen personal de första gångerna. Detta innebär högre hyra som vi får betala. Det betyder också att vi måste sköta detta på ett bra sätt om vi vill vara kvar där.
Detta är ett preliminärt beslut så inget datum är spikat än. Sköter vi oss blir det åka av i sommar!
Åkningen består av 80m x 120m asfalt som vi slitsar en bana av däck med. inget grus för tillfället.
tiden är inte spikad men till att börja med kör vi 2h det blir 12:00-14:00 eller 14:00-16:00 det är inte bestämt.
Vi har tre datum att välja mellan.
Lör 16/4 vecka15
lör 23/4 vecka16
lör 30/4 vecka17

Priset beror på hur många som dyker upp.
10 pers 300:-
20 pers 150:-
det kostar 3000:- att hyra i 2h inklusive bemanning av VV-personal.
Går det bra första gången så hyr vi igen och sedan igen.
All körning kommer ske på egen risk och bevåg. Det kommer finnas endel regler som måste följas men de kommer senare när jag har mer info om körningen med datum och så vidare. Mer info kommer snart.

MVH Robert Susa #75

Last edited:
RMSusaRacing skrev:
Hej Alla glada motard nördar :) !
Har efter lite om och men hittat ett ställe där vi kan köra på. Det ligger på tredstads center i Trollhättan/Vänersborg. Det är vägverket som arrenderar stället och jag har pratat med dem om att få köra där.
Eftersom de är skeptiska så vill de ha med egen personal de första gångerna. Detta innebär högre hyra som vi får betala. Det betyder också att vi måste sköta detta på ett bra sätt om vi vill vara kvar där.
Detta är ett preliminärt beslut så inget datum är spikat än. Sköter vi oss blir det åka av i sommar!
Åkningen består av 80m x 120m asfalt som vi slitsar en bana av däck med. inget grus för tillfället.
tiden är inte spikad men till att börja med kör vi 2h det blir 12:00-14:00 eller 14:00-16:00 det är inte bestämt.
Vi har tre datum att välja mellan.
Lör 16/4 vecka15
lör 23/4 vecka16
lör 30/4 vecka17

Priset beror på hur många som dyker upp.
10 pers 300:-
20 pers 150:-
det kostar 3000:- att hyra i 2h inklusive bemanning av VV-personal.
Går det bra första gången så hyr vi igen och sedan igen.
All körning kommer ske på egen risk och bevåg. Det kommer finnas endel regler som måste följas men de kommer senare när jag har mer info om körningen med datum och så vidare. Mer info kommer snart.

MVH Robert Susa #75

Underbart jobbat :tummenupp

Starkt jobbat susa! Åkte faktist förbi där igår två ggr och tanken slog mig att där skulle en köra lite motard ;).

- Johan

Det ä ju alldeles lysande!!!!!!!!!!
När ska vi åka å reka hur vi ska lägga banan??????

johngbg skrev:
Låter ju fint, den 16:e går bort för mig, resten ok!
Vad är det som vv´s gubbar ska "bemanna"?

/John

Som Jag nämde i förra inlägget så är de ju lite försiktiga eftersom det är en trafikövningsplats. de vill ju inte att vi skall göra något så att de får dåligt rykte.
Robert

Clason skrev:
Det ä ju alldeles lysande!!!!!!!!!!
När ska vi åka å reka hur vi ska lägga banan??????

Det får vi göra när jag fått klartecken och det skulle jag få efter Påsken vecka 13 tisdag eller onsdag.
Robert

liljekvist skrev:
Jo
Jag har fått nej igen!!
Vi får leta vidare. Det var inte ett definitivt nej men nej tillsvidare tills de har fått igång sin egen verksamhet. Jag har inte pratat med dem personligen men skall göra det så fort jag får tag idem. Jag fick meddelandet på mobilen igår. :(
Tröttsamt.

RMSusaRacing skrev:
Jo
Jag har fått nej igen!!
Vi får leta vidare. Det var inte ett definitivt nej men nej tillsvidare tills de har fått igång sin egen verksamhet. Jag har inte pratat med dem personligen men skall göra det så fort jag får tag idem. Jag fick meddelandet på mobilen igår. :(
Tröttsamt.

Vad är det med folk :confused: Fattar inte varför det ska vara så svårt här på väst sidan att få fram motard bana?

Hörde att man får köra skoter moppe på både team 13 och ale ring..... Fattar inte varför inte vi kan vara där då? :huvet

*/ ?>
Nyheter
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Back