Körning - eftersnack

Jag brukar komma 16mil innan lampan börjar lysa :Gnissla Denna gången var det medvetet snålköra för att se hur bränslekostnaden kommer bli om man ska toura lite i sommar.

Ahh då är jag lugn..;) Vad för drev kör du med fram? Hade 17T på igår en sväng och varven ändrade sig rejält tyckte jag så ska du långtoura är nog det o rekommendera!

Jag och mr iluk var med ute i 3h. Fast vi åkte till Tranemo och käkade. Vägen över både kråkebo och månsarp till bondstorp sög. Resten gick att åka på.

Jag och mr iluk var med ute i 3h. Fast vi åkte till Tranemo och käkade. Vägen över både kråkebo och månsarp till bondstorp sög. Resten gick att åka på.

Snygg kommentar på FB Polisen Jkpg.. för det var väl du? :)

bild-792619.JPG

En jäkla fin runda med trevligt sällskap gjorde denna söndag kanon för min del! =) Tack gubbs!

153mil körda sedan tisdags. Det blev inte mycket transportsträckor även om jag blev tvingad då och då för att avverka mil för att komma fram innan midnatt till de destinationer jag planerat. INGET REGN 8 till 18.5grader varmt. Har stannat då och då och kollat googlemaps och tittat efter de mest kurviga vägarna som prio 1 och 2 vackra vyer. Mycket lyckat.

Väldigt kort. Huskvarna - Göteborg övernattning och utgång - Viborg 2 nätter. fin lokal runda och utgång - vänersborg via orust m.m 1natt - Vretstorp 1 natt körde norr om vänern, utgång i örebro sedan

Vretstorp-Askersund-Laxå- Burgerrun hem med stopp för burgare, 2 tankstopp och pissepaus tog ca 3h30min för er som aspirerar på att köra den beryktade sträckan. Se till att åka tidigt ;)

Last edited:
Väldigt kort. Huskvarna - Göteborg övernattning och utgång - Viborg 2 nätter. fin lokal runda och utgång - vänersborg via orust m.m 1natt - Vretstorp 1 natt körde norr om vänern, utgång i örebro sedan
Vretstorp-Askersund-Laxå- Burgerrun

Blev ingen tur i Norge då med andra ord ?

Blev Kristianstad tur o retur i förrgår/igår, var trevligt, men lite ont i röven efteråt =)

Håller sig vädret så är jag sugen på Bondstorp - Tranemo.

Tycker var trevligt igår att träffa Sasha, ny snubbe som jag förstår det ;) och även att det är en nyttig diskussion med tanke på att både Sasha och OMartin tyckte att jag och hm vad du nu heter på forumet låg på ganska fort.

Det är väldigt olika utifrån erfarenhet och hur duktig förare man är som avgör hastighet. Ibland ser jag dock några som endast kör fort, med riktigt dårskap dvs det ska bara gå fort men det finns ingen koll på vidare hur man aktivt kör en motorcykel på ett säkert sätt. Jag säger inte att jag är kungen, men givetvis har jag lärt mig massor efter 3 omgångar med SMC och lite andra bankörningar.

Hur ser ni andra på det här med att köra fort när vi möts upp? Ibland är vi ju ett gäng, jag tycker tex k-man, goffen och säkert några andra som jag inte kan namnen på ligger på riktigt jävla hårt uff :)

Tempo har aldrig varit något problem då man varit ute med folk oavsett om de är nån som är långsammare eller dom som är snabbast, enkla regeln är att vänta upp varandra vid korsningar osv. så alla vet vart vi åker så blir de inga problem.

Bara alla känner till förutsättningarna innan så bör de inte bli några problem eller konstigheter ?!

Nyheter
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande