Körning Barkaby flygfält idag?

#acke#

Det spelar ingen roll vem som gör det...
Gick med
1 Nov 2005
Ort
Sthlm
Hoj
CBR 900, XR600
Tja!

Snackade med en snubbe i en mcaffär i veckan och han upplyste mig om att barkaby flygfält skulle vara öppet för allmänheten för lite stuntning mm. nu på lördag. Undar om det är någon som kan konfirmera detta?

Skulle tydligen vara lite småsanktionerat av polismyndighet mm. så man känner sig lite kluven om man vill plocka dit hojen i nuläget, är ju inte direkt så att den skulle gå igenom en besiktning i nuläget. Lite småfix med el, besiktning, försäkring mm..... hahhaaha

(ta det inte allvarligt, jag plockar väl dit XR:en istället som i princip bara behöver några blinkers efter senaste överslagen :näsblod, trumbroms bak är bra INTE)
 
#acke# skrev:
2463717 Tja!

Snackade med en snubbe i en mcaffär i veckan och han upplyste mig om att barkaby flygfält skulle vara öppet för allmänheten för lite stuntning mm. nu på lördag. Undar om det är någon som kan konfirmera detta?

Skulle tydligen vara lite småsanktionerat av polismyndighet mm. så man känner sig lite kluven om man vill plocka dit hojen i nuläget, är ju inte direkt så att den skulle gå igenom en besiktning i nuläget. Lite småfix med el, besiktning, försäkring mm..... hahhaaha

(ta det inte allvarligt, jag plockar väl dit XR:en istället som i princip bara behöver några blinkers efter senaste överslagen :näsblod, trumbroms bak är bra INTE)

Blir väl förmodligen likadan fälla som på Bromma i onsdags, de har väl märkt att det är enklare att ta fast alla vid ett arrangemang än ute på gatan.
De :censored grisarna:mad:
 
JayZin skrev:
2463754 Blir väl förmodligen likadan fälla som på Bromma i onsdags, de har väl märkt att det är enklare att ta fast alla vid ett arrangemang än ute på gatan.
De :censored grisarna:mad:
Äh, var inte orolig! Åk dit och elda om nu fältet är upplåtet (vilket jag inte vet)! Hojåkar(far)bröderna Sofia Hogs ligger ju vid fältet. De har pinkat in reviret sedan 30 år! ;)
1986 var jag där med min 2-takts 750 kawa på streetbiketävling och körde sönder. Gissa vilka som hjälpte mig! http://users.telenet.be/werner.neefs/OnTheRoad/OnTheRoad2004/SofiaHogs/SofiaHogs.htm
/J
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top