Körkortsutbildning på väg att utvidgas

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Körkortsutbildningen blir sämre för varje år. Men från januari måste alla gå en introduktionskurs innan de börjar övningsköra - ett steg i rätt riktning enligt Sveriges trafikskolors riksförbund.

Läs mer HÄR!

Vad var sämre i år?

Vad exakt var sämre i år jämfört med förra året? Kan iofs hålla med om tidtagningen på banorna men nya lågfarten verkar ju vara ett lyft jämfört med gamla garagevändningen.

MrRoadSnail skrev:
Vad exakt var sämre i år jämfört med förra året? Kan iofs hålla med om tidtagningen på banorna men nya lågfarten verkar ju vara ett lyft jämfört med gamla garagevändningen.

Det gäller körkort i allmänhet.
Läs artikeln som trådskaparen refererar till.

dom borde påpeka att en anledning till att folk prövar på uppkörning för tidigt också beror på de dyra körlektionerna . 70 minuters lektion kostar ca760 och en uppkörning kostar 840 varför inte prova på uppkörning direkt?

Övningskörning

Som jag fattar så gäller dom nya reglerna bara B-kort (att handledaren och eleven ska gå utbildning tillsammans). Det står då så när man skriver ut handledaransökan på vägverkets hemsida.

LCF skrev:
Som jag fattar så gäller dom nya reglerna bara B-kort (att handledaren och eleven ska gå utbildning tillsammans). Det står då så när man skriver ut handledaransökan på vägverkets hemsida.

Ja.. så det berör nog ingen på det här forumet..

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D