Körkortstillstånd

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Jaha, jag hade hoppats på att det skulle dyka upp idag så man kunde ut och övningsköra lite i helgen, men inte då. Tydligen så hann det inte med posten igår för dom skickade det från länsstyrelsen igår eftermiddag. Så då var denna helgen förstörd :fatta!
Tydligen så hade dom suttit på länsstyrelsen och väntat på ett läkarintyg på att jag kan köra och har inga problem med min diabetes, vad dom inte visste var att för två år sedan skickade intyg för mitt vanliga körkort och dom hade det liggandes ett par meter ifrån handlingarna för körkortstillståndet, så när jag ringde och kollade hur det gick och dom sade att dom ville ha ett läkarintyg så påpekade jag att jag ganska nyligen skickat in ett, tjejen gick och kollade "Ja har du sett, det låg ett här, men då skriver jag på dom här papprena och skickar dom idag så dyker dom upp imorgon eller efter helgen". Och då hade dom haft alla papper sedan i tisdags utan att bry sig om att kolla efter intyget :kocko .

Det värsta med allt är att jag nu har 3 veckor kvälls/natt arbete framför mig så jag inte kommer kunna köra något på kvällarna :brinnerup

Ja, tack för att jag fick skriva av mig, nästa vecka är det jag som kliver upp 08:00 fastän det är låångt kvar tills jag ska börja jobba och försöker väcka någon av dom jag ska övningsköra med :gnissla

Ja fast nu ligger det ju redan på posten och sölar ;(. Jaja, får köra lite på förmiddagarna till veckan. Jag klarar mig nog i helgen ändå, får väl roa mig emd att städa vårat 720liters akvarium med en tandborste eller något, då har jag att göra ett tag.

Hinkas skrev:
Ja fast nu ligger det ju redan på posten och sölar ;(. Jaja, får köra lite på förmiddagarna till veckan. Jag klarar mig nog i helgen ändå, får väl roa mig emd att städa vårat 720liters akvarium med en tandborste eller något, då har jag att göra ett tag.

Fast om det ligger på påsten måste det innebära att du redan är ansedd som lämpad... Det torde ju innebära att du inte kan åka dit för olovlig körning även om du kanske kan få pynta en slant för att du "glömt" pappren hemma eller på jobbet...

...Säg till konstapeln att du kan åka in till stationen och visa upp pappren på måndag om de stoppar dig i helgen!

korvgubbe skrev:
Fast om det ligger på påsten måste det innebära att du redan är ansedd som lämpad... Det torde ju innebära att du inte kan åka dit för olovlig körning även om du kanske kan få pynta en slant för att du "glömt" pappren hemma eller på jobbet...

...Säg till konstapeln att du kan åka in till stationen och visa upp pappren på måndag om de stoppar dig i helgen!

Jodå, jag har ju blivit godkännd, så man kanske kan ut och åka lite ändå... Får kolla med svärfar om han hänger med och kör lite, han har förövrigt ortens ända vaktbolag och därför rätt bra polare med dom på stationen, så det ska nog gå bra om man blir stoppad då =).

Hinkas skrev:
Ah, fler som är intresserad av akvaristik alltså? Kör malawi ciklider i ditt eller?

Det stora karet står nästan tom nu, 30 kardinaltetror och 10 rödmunstetror är det som simmar omkring i det nu efter att diskusarna är sålda.

Har ett 540 där jag har malawiciklider. :tummenupp

Thundercat skrev:
Det stora karet står nästan tom nu, 30 kardinaltetror och 10 rödmunstetror är det som simmar omkring i det nu efter att diskusarna är sålda.

Har ett 540 där jag har malawiciklider. :tummenupp

Aha OK, ja med bara dom fiskarna så förstår jag att det är väldigt tomt i det akvariumet ;).
Diskusar skulle jag också vilja ha, just nu har vi ett 180l akvarium med tetror, räkor och annat skoj också 720 liters karet där vi har sydamerikanska ciklider, ganska trista fiskar :död

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8