Körkortsteori....suger!!!

spix

AnTi
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
skramlaha mos -08
jag sitter här i mörkret och lider i min ensamhet.... gnatar på med teorin så gott det går. Jag är inte ordblind eller utvecklingsstörd. men jag börjar undra....

fy fan....

någon som har all teori på cd till datorn?

Teorin är seg.
Skrev in mig på skola. Så fick man fri tillgång till datorerna, det var inte mycket man behövde läsa i boken sen.
Men har för mig att det finns teoriprov på nätet. som man får köpa koder till?!:va'
Lycka till o kämpa på, du ångrar dig inte ett dugg sen när det är fixat :hojraket:hojbusa

Klarar man inte teorin, då ska man kanske heller inte köra vare sig bil eller hoj.

orka ha en massa outbilldat folk i trafiken....

Exakt!

Vad skulle en cd göra för skillnad? Lär dig grejerna, istället för att bara lära sig svaren på frågorna utantill.

Man lär sig grejorna av CD'n.

Likväl som folk läste böcker och skrev prov på papper i förhistorisk tid för att lära sig saker, vi har lämmnat medeltiden bakom oss, släpp sargen och kom in i matchen!

Hemdatorn är här nu!

Läs boken, den är ju på typ 300 sidor, å har man läst den kan man allt sen...:tummenupp behöver man inte göra några test eller nånting allt som kommer på provet står ju i boken:)

Man lär sig grejorna av CD'n.

Likväl som folk läste böcker och skrev prov på papper i förhistorisk tid för att lära sig saker, vi har lämmnat medeltiden bakom oss, släpp sargen och kom in i matchen!

Hemdatorn är här nu!
Jojo, att mediet har förändrats är jag med på, men inte konceptet att bara plugga frågorna, det lär man sig inget på :huvet

vet en skola i malmö där du kan köpa alla frågor för 1000kr

Ladda hem några såna där körkortstest och kör igenom dom tills du kan dom. Sen är det bara göra provet.

Antar att du skulle spika ett teoriprov om du gjorde det idag.....:rolleyes:

Faktiskt, jag gör teoriprovet flera ggr varje år..så du hade fel, .sysslar med att vara handledare till ungdommar/vuxna när de ska ta körkort, så där sög du slak hästballe igen :tummenupp

Jag tyckte teorin för MC var sjukt simpel. Men då var skillnaden i provupplägg milsvid också. När jag tog B-kort var det de förhatliga pärmarna där frågorna ställdes i formen "vilket eller vilka alternativ..". Dvs 3 av 4 alternativ kunde vara rätt. Svarade du 1 eller 2 rätt fick du fel!

Hojteorin - alltid bara ett alternativ var rätt, så det var mycket lättare att resonera sig fram till svaret om man inte var säker.

Plugga för att förstå, inte för att klara provet.

Faktiskt, jag gör teoriprovet flera ggr varje år..så du hade fel, .sysslar med att vara handledare till ungdommar/vuxna när de ska ta körkort, så där sög du slak hästballe igen :tummenupp

Jag sysslar också med att vara handledare, just nu åt två st, jag har inte gjort några teoriprov sedan jag själv tog körkort.

Det måste vara något lokalt att även handledaren ska skriva teoriproven...

Last edited:
som vanligt så är det alltid någon efterbliven mupp som ska vara bättre än alla andra... somliga får å andra sidan äta upp det förr eller senare.... :)

till er andra som kan leva sig in i misären och vet hur det är när man faktiskt kan men det inte riktigt fastnar så... jag kämpar på :)

Jag sysslar också med att vara handledare, just nu åt två st, jag har inte gjort några teoriprov sedan jag själv tog körkort.

Det måste vara något lokalt att även handledaren ska skriva teoriproven...

Jag gör det av fri vilja, sa inte att man Måste, kul att veta bara helt enkelt. man ska inte lida av att ha kunskap..

som vanligt så är det alltid någon efterbliven mupp som ska vara bättre än alla andra... somliga får å andra sidan äta upp det förr eller senare.... :)

till er andra som kan leva sig in i misären och vet hur det är när man faktiskt kan men det inte riktigt fastnar så... jag kämpar på :)

:yoparty...jag tar åt mig, å efterblivna muppar , det finns det gått om, i trafiken, samt samlade framförallt på SH

Last edited:
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back