Körkortsprogram

Finnepinnen

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Aprilia RS 250 -98
Tjenare
Har kört www.korkort.com motorcykelteoriprogram och efter ett par rundor så tycker jag frågorna är för lätta. Finns det någon hake eller är provet inte svårare än så? Jag får typ 61 av 65 rätt hela tiden, känns som om det kommer vara helt andra frågor på provet.

MVH
Peter

Last edited:
Finnepinnen skrev:
2357236 Tjenare
Har kört www.kortkort.com motorcykelteoriprogram och efter ett par rundor så tycker jag frågorna är för lätta. Finns det någon hake eller är provet inte svårare än så? Jag får typ 61 av 65 rätt hela tiden, känns som om det kommer vara helt andra frågor på provet.

MVH
Peter

de på riktiga provet är svårare och svårt formulerade frågor (speciellt för de som är 16). Man måste läsa igenom varje fråga noggrant och varje ord är viktigt att man läser, för det kan ha stor skildnad på svaret.
så upplevde jag det :)

Vet inte om det finns ett Bonnier MC-prog. men jag har både det från KK.nu och ett gammalt bonnier. Bonnier är ju upplagt på ett helt annat sätt än KK.nu's. Men även i bonnier kan man ju välja typ "Teori prov" eller liknande, så får man 65 frågor, men de frågorna är mkt lättare än Vägverkets. Bonnier kan man klara på 10 min med 1-2 fel, medan VV's behövs det närmare 50 min och en massa fel..(jag vet:näsblod

Nice för farsan snackade om "På min tid fanns det massa kuggfrågor med flera rätta svar" men nice så är det altså inte.

Mc-boken har jag läst igenom ett flertal gånger nu, vad är det som man ska läsa i bilboken? Är det bara trafiken?

Finnepinnen skrev:
2358118 Nice för farsan snackade om "På min tid fanns det massa kuggfrågor med flera rätta svar" men nice så är det altså inte.

Mc-boken har jag läst igenom ett flertal gånger nu, vad är det som man ska läsa i bilboken? Är det bara trafiken?

Det var det förr. In the good old days:rolleyes:

hur gjorde ni ? läste ni mcboken ett antal gånger? + pluggade på datorn både hemma + skolan ? hur mkt läste ni i körkortsboken? jag är lite undrande då jag håller på med kortet nu.

läs böckerna, kika lite på programmen men förlita dig icke på dessa tekniskadjävular :P

böckerna är bra, där står det rätt...

Finns ju ett testprov längst bak i Mc-Boken det verkar ganska likvärdigt på provet, men vad vet jag, jag har ju inte gjort det än :P ska göra det imårn

Back