Körkortslös... =(

Hultan skrev:
2062665 Ja man kan neka och klara sig.. Sök på forumet så finns det en hel del att lära..
Om inte så kan man förhala det så länge som möjligt i alla fall så man har kortet sommmaren ut.. Erkänn aldrig!

Lycka till med länsman i framtiden!
Även om du inte erkänner o hastigheten är 32km/h över tillåten hastifghet kommer pappa blå ta med sig ditt kk ändå.....

Hultan skrev:
2062665 Ja man kan neka och klara sig.. Sök på forumet så finns det en hel del att lära..
Om inte så kan man förhala det så länge som möjligt i alla fall så man har kortet sommmaren ut.. Erkänn aldrig!

Lycka till med länsman i framtiden!

Tack!
Nu har jag sökt och läst på. Blev några sidor :)

Som jag fattar det är huvudpoängen med att inte skriva på och bara visa legetimation istället för körkort, är att man som du säger kan förhala processen och klara sig längre under sommaren. Straffet kommer man oftast inte undan.
Men det jobbiga är att om man blir stoppad av polis av någon anledning under tiden när man håller på att vägra "delgivning" så kommer man bli anmäld för Olovlig körning. Detta eftersom de bara kollar upp i datan om man har behörighet.
Så frågan är om det är värt det att sitta där och ha en anmälning på sig om olovlig körning och hoppas på att man kan bestrida mistankarna med hjälp av att man inte blivit formellt delgiven?
Särskilt när CHROLO skrev att:

"Om föraren vägrar skriva på delgivningen om körkortsåterkallelsen vid vägkanten, så kan polisen intyga att delgivning skett. Någon underskrift är inte nödvändig."

Vem i hela världen kan man lita på? :)

Svårt detta,
Ha de fint! :crash

sirSmokealot skrev:
2059679 Kört mot rött ljus med EU-moped på cyckelbana... 1200+500=1700:huvet

Vid Handels...
He he var det cykelpolisen? De bötfäller folk som går och cyklar mot röd gubbe, vårdslöshet i trafik lr vad dom nu kallar det. :yoparty Går ofta förbi där och kul att se folks miner när de får böta. :3freak

General E skrev:
2063469 He he var det cykelpolisen? De bötfäller folk som går och cyklar mot röd gubbe, vårdslöshet i trafik lr vad dom nu kallar det. :yoparty Går ofta förbi där och kul att se folks miner när de får böta. :3freak
Skojar du :confused: Får folk som går böta?

gbgs cykelpoliser är ett skämt! de är bara bittra petemetrar som önskar att och tror att de är som de däringa coola snubbarna i pacific blue. som får hoppa över bilar och bananlådor för att fånga de största bovarna, medan bilpatruller bara är töntiga...
frekk serie :rolleyes:
en polare till mig vägrade erkänna att han skulle ha cyklat mot rött, (vid handels...de står där ganska ofta) och det hela slutade i rätten, där han stod och försvarade sif själv. han fetförlorade och skylde sedan det på att åklagarn var för snygg... hon skulle även ha berömt honom efteråt för att han skött sitt eget försvar utmärkt.

och trots förlorad rättegång kostade det fortfarande bara bötessumman! och han fick ha lite roligt på köpet!

JonaZ skrev:
2062744 Även om du inte erkänner o hastigheten är 32km/h över tillåten hastifghet kommer pappa blå ta med sig ditt kk ändå.....
Inte om du inte har ditt KK med dig (eller visar det).. Det räcker med legitimation..

BrandonW skrev:
2063358 Tack!
Nu har jag sökt och läst på. Blev några sidor :)

Som jag fattar det är huvudpoängen med att inte skriva på och bara visa legetimation istället för körkort, är att man som du säger kan förhala processen och klara sig längre under sommaren. Straffet kommer man oftast inte undan.
Men det jobbiga är att om man blir stoppad av polis av någon anledning under tiden när man håller på att vägra "delgivning" så kommer man bli anmäld för Olovlig körning. Detta eftersom de bara kollar upp i datan om man har behörighet.
Så frågan är om det är värt det att sitta där och ha en anmälning på sig om olovlig körning och hoppas på att man kan bestrida mistankarna med hjälp av att man inte blivit formellt delgiven?
Särskilt när CHROLO skrev att:

"Om föraren vägrar skriva på delgivningen om körkortsåterkallelsen vid vägkanten, så kan polisen intyga att delgivning skett. Någon underskrift är inte nödvändig."

Vem i hela världen kan man lita på? :)

Svårt detta,
Ha de fint! :crash

Jag ser det så här, varför låtapolisen leka domare och bödel typ, nej man har inget att förlora på att neka i alla fall, har man tur har inte polisen rent mjöl i påsen, och hoppas på ett erkännande.. Jag kommer fortsätta neka.. Eller köra vidare.. :)

Kolla den här föressten.. :)

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=87238

Erkänn aldrig..

Rasorblade skrev:
2063424 Det var ju inte så smart ::ajjabajja De pengarna skulle ju gå till uppkörning/hojhelg :dummer :6surkart

Nej... inte direkt smart... och jag har sett dem stå där 20 gånger innan! Minst...

Jeah...det är bara till å svälja och gå vidare :huvet

General E skrev:
2063469 He he var det cykelpolisen? :3freak

Jepp... De står där hela fucking tiden... :huvet :huvet :huvet

Mary skrev:
2065649 Sätt ner foten!

Jo man kan ju gö så men d e inte rätt :hihi
Specielt inte när man kommer åkandes i en Kia Picanto 1.1 :rofl ,hade ju sprungit fatt mig innan ja ens hunnit över bron...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT