Körkortslös... =(

gbgmange

ivir la vida loca...
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
SuperDuke
Då var man både ny här & i "körkortslösa klubben"
Kom körandes ute på hisingen ida när dom jävlarna "sköt" mig,hade tydligen 91 på 50 väg.... :huvet

Trodde klart att d va 70 väg (Stora leden innan Göta Älvs bron) men icke sa nicke,knappast mycke å diskutera va,å ja som igår lyckats skaffa mig ett garage för 350/mån i city å skulle hämta den nya skönheten på måndag...

Ja va ska man säga,å inte kan man skylla på nån annan heller så d e bara å vänta in dagsböterna å tiden...

Hur mycket blev det då?
Tre månade rutan kk?

Ingen vidare start på säsongen....
:huvet

Tråkigt.. Hoppas det inte blir för lång tid utan kk.

Men välkommen hit iaf!

Erkände du?
Erkänn aldrig... Jag klarade mig genom att inte erkänna å skriva på, å då hade jag inte ens körkort för hojen. Åkte på slangen gjorde jag me...

Tråkigt å höra dock. :(

I värstafall om du jättesuget allan så kan du ju alltid köra ändå, inte så lätt å stanna en kille på hoj trots allt... :)

Ja erkände faktiskt direkt,tänkte att om ja inte gör d så tar utredningen nån månad & blir d samma ändå så e ju hela somman körd...

Så nu e d bara att vänta på domen å sen skriva ett JÄTTE snällt brev å hoppas på en månad :Bugar

Funderar dock stark på att ta några mil ändå,kan ju bli svårt att ha den i garaget å inte köra.....eller?

Tack för allt stöd,d behövs!!!

gbgmange skrev:
2059211
Så nu e d bara att vänta på domen å sen skriva ett JÄTTE snällt brev å hoppas på en månad :Bugar

91 på 50 väg så tror jag tyvär inte du klarar dig med 1 månad.. Men försöka kan man alltid!!

Jo jag såg t.o.m en MC polis idag på E6:an mellan GBG & Kungälv, vet ej om han skrev autograf eller en bot till stackars billisten vid väggrenen. Så de verkar vara på hugget nu.

JONQAS skrev:
2058830 Erkände du?
Erkänn aldrig... Jag klarade mig genom att inte erkänna å skriva på, å då hade jag inte ens körkort för hojen. Åkte på slangen gjorde jag me...
:(

Kan man neka och klara sig trots att man blivit "skjuten" med laser?
Spontant känns det svårt att komma undan det.
Var det laser för dig, eller såg dom dig bara?

Absolut inget gnäll, undrar ärligt, man måste ju lära sig inför kommande säsong :)

Trist med kortet alltså, Mange!
Det händer väl en själv förr eller senare.

Last edited:
Shit vad surt! Förstår preciiiis hur du känner, den där murphy är taskig som få.
Får väl hoppas på en lång säsong så det blir lite köra iaf! :)
Välkommen hit!

tjenare o välkommen till klubben för kk lösa..
varit medlem 3 gånger om....

har haft intyg från min arbetsgivare att jag måste ha kk i jobbet o att jag blir av med min anställning om mitt kk blir indraget mm mm

Skrivit fina sorgebrev där man ångrar allt o lite till..
vad tjänar det till då???NADA.......

Räkna med 2-4 månader o sedan dagsböter.....
KÖR INTE UTAN KORT FÖR ALLT SMÖR I SMÅLAND(vilket jag gjorde min idiot).....då kan du planera din nästa sommar i körskolan om du skulle torska dit..

Man får skylla sig själv helt enkelt o kolla skylltarna noga......

Hoppas nu du klarar dig med "bara" nån månad....

sirSmokealot skrev:
2059679 Kört mot rött ljus med EU-moped på cyckelbana... 1200+500=1700:huvet

Vid Handels...
Jaha men du vet väl att man inte får köra KTM 660 på trottoaren..... :) :D :tungan :tummenupp

BrandonW skrev:
2060512 Kan man neka och klara sig trots att man blivit "skjuten" med laser?

Absolut inget gnäll, undrar ärligt, man måste ju lära sig inför kommande säsong :)

Ibland missar polisen ett par detaljer i protokollet och då kan mätningen ogiltigförklaras. Står lite sån kuriosa här http://www.trafikjuristen.se/ .

BrandonW skrev:

Jo dom säger att man kan d men våga inte chansa att få domen i början av somman å missa all sol,så d va lika bra å erkänna å hoppas på d bästa.
Kollat lite på snutens sida så d verkar bli 3 mån å 2000 men me lite tur så kommer ja kanske ner till 1-2 mån...

BrandonW skrev:

Ja man kan neka och klara sig.. Sök på forumet så finns det en hel del att lära..
Om inte så kan man förhala det så länge som möjligt i alla fall så man har kortet sommmaren ut.. Erkänn aldrig!

Lycka till med länsman i framtiden!

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...