Körkorts-klur

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
Nedanstående är helt hypotetiskt, of course... :rolleyes:

Anta att jag har både amerikanskt och svenskt körkort, men bara befinner mig i Sverige några veckor varje år.

Eftersom tiden mellan varje besök är relativt lång så brukar det här med att bli av med kortet inte direkt oroa mig, eftersom jag ändå får tillbaka det i god tid tills jag behöver det igen... :tungan

OM jag nu blir stoppad i Sverige, är jag då skyldig att upplysa om att jag har svenskt körkort?

Kan jag lämna över mitt amerikanska kk och hävda att jag glömt mitt personnummer? :3freak

Kan jag lämna över mitt amerikanska kk och på invecklad engelska skylla mitt namn på "Utvandrarna"? :hihi

Är det troligt att jag får någon påföljd i USA om polisen nu antar att jag endast har amerikanskt kk? (Detta vore obra, eftersom försäkringarna skjuter i höjden vid trafikbrott... Vilket är ett bra system egentligen, men men...)

Inte så att man vill fuska, men nu är ju jag egentligen en jäffla fiiin kille som aaaaldrig skulle göra en fluga förnär.... Alltså förtjänar jag inga larviga böter för att jag har bråttom till muggen, eller nåt... :lol

Lugn skrev:
Inte så att man vill fuska, men nu är ju jag egentligen en jäffla fiiin kille som aaaaldrig skulle göra en fluga förnär.... Alltså förtjänar jag inga larviga böter för att jag har bråttom till muggen, eller nåt... :lol

Jag anvander mitt basta uttryck som jag anvander till allt just nu: ah yeah!

Jag har oxa funderat pa det dar. En annan har ju grejat en vattentat irlandsk dialekt som tillomed lurar irlandarna. Jag skulle utan tvekan lamna fram mitt Irlanska kort o spela helt dum...och hoppas pa det basta...Fast om det ar en persistent little fucker sa kan det ju bli pinsamt om de bestammer sig for att grava o inser att man eg ar svensk..dvs har bott o vuxit upp dar mm.
Doe blirr dettt litte dolphi svenska somm mann kann komma i hagg helt snabbt...ah yes..it is coming back to me now...jag borjarr minnas littte schvenska.
Kor sa det ryker.. :yoparty

Så länge du inte kör en bil reggad i ditt namn och har en väldigt vattentät historia så dom inte misstänker att du är svensk.

Jag skulle fråga vad din mamma heter.
Var du gick i skolan.
Vad du gör här.
Vems är bilen och hur känner du bilägaren.
Sen kan man ju alltid ringa till bilägaren och fråga vem som har hans bil osv osv.

Långa farbron skrev:
Så länge du inte kör en bil reggad i ditt namn och har en väldigt vattentät historia så dom inte misstänker att du är svensk.

Jag skulle fråga vad din mamma heter. - Mamma Lugn
Var du gick i skolan. - Lite olika städer
Vad du gör här. - Hälsar på föräldrar, familj.
Vems är bilen och hur känner du bilägaren. - Föräldrars bil tex
Sen kan man ju alltid ringa till bilägaren och fråga vem som har hans bil osv osv.

Om jag svarar sanningsenligt på dessa frågor, enligt ovan, men ändå inte har svenskt kort, vad händer då?

För att detta ska funka måste jag såklart ge upp mitt svenska körkort... Kan man ens göra det? Alternativt glömma mitt personnummer och hävda att jag inte har nåt körkort... :va

En grundläggande fråga kanske borde vara om man öht får köra på amerikanskt kort i Sverige... Isf hur länge? :confused:

Edit: Kan ju tillägga att jag snackat mig ur en del knepiga situationer förr... Inte ens en p-bot i registret. :rofl

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg