Körkort!

hornet oskar skrev:
Vet inte om jag vill se dig på en mc!
men grattis till körkortet! Hoppas inte det händer något bara!


Det var på motorvägen en väldigt liten sträcka ca klockan 1 på natten..alltså ingen trafik..
 
Minns när jag tog B kortet hade jag oxå 2st en av gångerna. Det borde vara förbjudet! Han som satt fram och var min kontrollant skrevinte ner något. När vi kört klart tänkte jag yes det där gick juh skitbra! och det verkade som om han precis skulle sägga grattis. Då började hon i baksätet tjafsa och prata med honnom. Nått om att jag inte tittat ordäntligt runt omkring mig på ett ställe. Då skrev han till det på lappen (märktes att han inte tyckte så!) och sa tyvär du har underkänts. =/ Så sjukt, hur kan hon bedömma mig när hon sitter bak. :kocko Hon satt för övrigt och läste en del under uppkörningen så hon tittade inte äns så mycket framåt. Jag blev helt rasande och skrek och hotade tills hon började gnälla om att detta är hot mot jänsteman osv... Kommer ihåg den sommaren nästan alla som körde upp privat kuggades. Arrggg ville döda henne. Fick senare reda på att hon var juh bara en kontrollant för han som är det ricktiga kontrollanten och får inte läggga sig i. Ahhh vad arg man var. Senn gick teoriprovets gilltighetstid ut innan jag fick en ny uppkörning så jag fick ta om det oxå. Klarade mig däremot direkt nästa uppkörning. Så grattis man! :tummenupp
 
heinz_p skrev:
Tackar :)
Nope, hon jobbar inte på sjukhuset..
Hon jobbar på Cederblads på andra sidan vägen, vid Björkhem.
Känner du till hooden?

Uppväxt på stället och satt själv och svettades där när B kortet skulle tas..
Blivit mycket åka av i helgen förstår jag.
 
IsaE skrev:
Uppväxt på stället och satt själv och svettades där när B kortet skulle tas..
Blivit mycket åka av i helgen förstår jag.


Okej, fint!
Jodå, i helgen har väl en del liter körts upp. Körde av mig det värsta ruset i fredags så jag har hållt fartgränserna någorlunda efter det.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top