Körkort

bbkolado

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2006
Hoj
k9
jag va i grekland i sommras och tog mitt mc kort där borta för de va mycke lättare och mycke biligare än att köra upp här i svergie. Och nu har jag eu körkort från grekland som jag kan rulla runt med i hela eu.

frågan är finns några konstigheter med att jag har en grekisk mc kort????? :huvet

bbkolado skrev:
jag va i grekland i sommras och tog mitt mc kort där borta för de va mycke lättare och mycke biligare än att köra upp här i svergie. Och nu har jag eu körkort från grekland som jag kan rulla runt med i hela eu.

frågan är finns några konstigheter med att jag har en grekisk mc kort????? :huvet

Okej, argumentet billigare kan jag faktiskt köpa. Det är inte kul att lägga ut XX antal tusen för körkortet. Men "lättare"? Varför vill alla ha allting så lätt som möjligt jämt? När jag kom på ide´n att ta MC-kort hade jag rätt klart för mig att det inte skulle bli lätt alls. Det va ju det som va själva utmaningen. Min MC-utbildning skulle inte vara värt mycket i mina ögon om den hade varit lätt. Vill veta precis vad jag pysslar med när jag sitter på hojjen i trafik. Visst min lärare har nog säkert svurit långa ramsor om mig många gånger, och jag har säkert svurit lika mycket jag... *ler* Men jag hade inte velat haft det lättare för att kunna få kortet snabbare. Är det bara jag som gör det svårt för mig själv....?? :va

Kia skrev:
Okej, argumentet billigare kan jag faktiskt köpa. Det är inte kul att lägga ut XX antal tusen för körkortet. Men "lättare"? Varför vill alla ha allting så lätt som möjligt jämt? När jag kom på ide´n att ta MC-kort hade jag rätt klart för mig att det inte skulle bli lätt alls. Det va ju det som va själva utmaningen. Min MC-utbildning skulle inte vara värt mycket i mina ögon om den hade varit lätt. Vill veta precis vad jag pysslar med när jag sitter på hojjen i trafik. Visst min lärare har nog säkert svurit långa ramsor om mig många gånger, och jag har säkert svurit lika mycket jag... *ler* Men jag hade inte velat haft det lättare för att kunna få kortet snabbare. Är det bara jag som gör det svårt för mig själv....?? :va
Lättare än i Sverige? :hihi Då ka du knappt ta dig iväg med andra ord...

HanneZ skrev:
Lättare än i Sverige? :hihi Då ka du knappt ta dig iväg med andra ord...

När jag började köra så kunde jag inte det, nej det är sant. Hade aldrig suttit på en MC förut. Sen hittade jag en jättebra lärare som hade tillräckligt med både kunskap, erfarenhet och tålamod för att lära mig.... Men jag kan inte på nåt sätt påstå att det va lätt... :Bugar

Maldiani skrev:
Intressant! Berätta gärna lite mer.
Hur mycket billigare blev det?
Hur lång tid tog det hela?
de tog 3 dagar för mig och ta de hela tog 2 lektioner så körde jag upp så gick de bra

Kia skrev:
nää de va inte lätt direkt men jag tyckte de iallafall jag vet inte hur de är här i svergie men jag kan anta att de är svårare och tjurigare lärare orkar inte med sånn folk.. i grekland dom va hur trevliga som hällst bara för man vart gäst i deras land dom vart så glada :rolleyes:

Kia skrev:

Kolla på insiders reportage om körskolerna i Sverige så förstår du nog varför man inte vill ta i Sverige.
Aldrig i mitt liv att jag någonsin skulle stödja dom dära!

Självklart finns det ju skyssta körskoler med, men majoriteten ville ju bara suga ut så mycket pengar som möjligt!

Kia skrev:
Men "lättare"? Varför vill alla ha allting så lätt som möjligt jämt?

I 99% av alla göromål där det finns olika alternativ så är det det svåraste som är det rätta!

Freddola skrev:
Kolla på insiders reportage om körskolerna i Sverige så förstår du nog varför man inte vill ta i Sverige.
Aldrig i mitt liv att jag någonsin skulle stödja dom dära!

Självklart finns det ju skyssta körskoler med, men majoriteten ville ju bara suga ut så mycket pengar som möjligt!
så sant så sant

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...