Körkort, olovlig körning

Malmö-motard

Radical Riders
Gick med
16 May 2005
Hoj
ja
Ponera följande; man blir stoppad i laserkontroll och får kortet omhändertaget. Man lämnar dock inte ifrån sig det, erkänner inget och skriver inte på något. Finns det någon juridisk möjlighet att fortsätta köra och planera att överklaga eventuella olovligkörning-åtal ifall man blir stoppad igen? Styrker då överklagandet med att man inte blivit delgiven återkallelsen av kortet?

Sjävlklart svarar man inte heller på utskicken från länstyrelsen o polisen osv

Är det någon som testat ovanstående? Svara om du VET vad som gäller.. :)

man har väll 48timmar på sig att köra "hem" det var så för min bror när han åkte dit....

Malmö-motard skrev:
2604747 Ponera följande; man blir stoppad i laserkontroll och får kortet omhändertaget. Man lämnar dock inte ifrån sig det, erkänner inget och skriver inte på något. Finns det någon juridisk möjlighet att fortsätta köra och planera att överklaga eventuella olovligkörning-åtal ifall man blir stoppad igen? Styrker då överklagandet med att man inte blivit delgiven återkallelsen av kortet?

Sjävlklart svarar man inte heller på utskicken från länstyrelsen o polisen osv

Är det någon som testat ovanstående? Svara om du VET vad som gäller.. :)

Ingen?

supernaut skrev:
2607692 Var nån snubbe från porche forum som hade gjort detta till en följetång i sitt liv. lät jobbigare än att ta sitt straff.

Okej, det var därifrån jag fått höra det, nu ville jag bara ha bekräftat att det funkar på det viset. Killen som råkat ut för det tänkte ta sitt straff lagom till en längre utlandsvistelse om ett år eller så :D

Last edited:
Har frågat en åklagare privat om det här.. Och hon trodde inte att det skulle gå att skjuta upp indragandet!

jag lyckades skjuta upp ett indragande nästan ett år, men då var det domstol, advokat och en massa sura ursäkter inblandade.

fick lite av ett kompispris på advokatkostnaderna, annars hade det nog kostat mer än det egentligen varit värt.

var min första säsong med mc, så ville åtminstoned få någon tid på 2 hjul, hade fortfarande prövotid på kortet, så var i stort sett kört i vilket fall som.

Last edited:
I sådana här ärenden räcker det med så kallad förenklad delgivning.
Du behöver inte svara på breven eller lösa ut rek-brev från posten, det räcker med att dom skickat brevet hem till dig så anses du delgiven!

som sagt, har du råd och intresse så blanda in en advokat, annars e det bara och ta en stor tugga av det sura äpplet o köpa busskort

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg